Tuesday, July 9, 2013

Rumahku Syurgaku Part (4) - Wallpaper

Assalamualaikum semua,

Entry kali ni saya nak share pasal wallpaper.  Kebetulan saya ada tergodek2 pasal wallpaper ni..and ada satu blog ni promosi la..korean wallpaper RM399.00 gitu utk 10'x10' punya wall.  Saya pun since rasa RM399.00 tu affordable, terus saya email and tanya kos semua.

Rupa2nya..depa kena datang ukur dulu and baru boleh bagi price.  So lepas2 ukur..total cost lebih la dari RM399.00 and saya pulak dah terberkenan pakej RM599.00.  Tapi since hall saya lebar which is 16', maka kos lebih sikit, tapi wallpaper tu size dia besar and ada lebih, so saya tempek kat ruang area makan yang agak kosong kat situ.  Plan nak letak frame yang saya beli kt Ikea cam kat bawah ni...tapi tak tertempek2 lagi..daripada rega RM49.90...now dah jadi RM29.90...hampeh tul...
So proses pemasangan dibuat hari Sabtu yang lepas.  Masa pilih tu rambang mata juga and my taste tak sama dengan my hubby...tapi cam biasa la..kita kena cari yang sepakat la..so we chose kaler yang boleh masuk ngan kaler karpet ktorang yang overshadow sangat tu kan...so jom layan...


Camni la rupa dari dekat, kalau jauh x nampak design dia..ni lebihan wall paper dari feature wall.  So saya plan nak tempek frame Ikea tadi bagi dia nampak 'naik' sket.

Ni la rupa dia.  Rumah saya dikuasai oleh kaler purple..I loikee..
tapi kan ..saya nampak kan..kalau kat wall tu...saya letak cermin besar bingkai putih, mesti naik kan? rite now mcm kosong sket...ataupun saya ikut plan asal..which is saya nak cari lampu lantai letak kat belah kiri...kt Ikea cantik2...so tengok la..kalau jadi, yang ni next project....

Close up

Close up sudut kiri

Tepi dinding...

I hate my sofa so much

Ruang area pintu tu, notis board kecik tu saya nak pindah tpt lain sbb nampak spoil kt situ.  Tu more pada reminder utk ktorang actually.  Saya plan nak ganti dengan wall deco tapi tak tau lagi sama ada nak letak cermin besar...or family frame banyak2..but I'm gonna do sumthing on that part.  Definitely...

Ha..ni rupa penuh yang pic first yang saya mention pasal lebihan wallpaper tadi.  In fact ada lebih lagi and saya ingat nak buat ala2 fabric frame tu..x membazir, save cost and leh decor2 versi murah..sonot gak layan youtube tengok wall decor DIY ni..

Ni bunga kesayangan saya...yang I decor sendiri....beli kat Nilai..berbaloi2..

Ini view dari feature wall

Eh iklan jap..

Lastly...saya main Fotorus versi magazine utk pic2 di atas..and hasilnya...wallahhh...








 




So kalau ada sapa2 berminat utk wallpaper ni, boleh la visit blog dorang kat SINI
Daa...jumpa lagi untuk projek decor kecil2an ya....oh sebelum tu, saya nak share pic kt bawah ni....saya suka sangat..saya beli kat area AEON Big Section 23, cost me  utk pasu, bunga and batu for less than RM20.00 and deco tu buat sendiri ..simple but nice...btw, white color is alwiz ohsem...cantik tak?




3 comments:

ajlaa said...

cantik nya umah... saya dapat rasakan taste kita hampir sama.. saya sangat suka unggu n putih... then meja makan kita hampir sama... i like...

Mazni said...

Hi Ajlaa..salam perkenalan..putih n purple mmg gojes sgt kan....i loikee...i dah tgk blog u...karpet ala2 twin ngn i gituk...hahhahaha....n meja makan mmg ala2 sibling sgt...hi 5!

Mazni said...

Hi Ajlaa..salam perkenalan..putih n purple mmg gojes sgt kan....i loikee...i dah tgk blog u...karpet ala2 twin ngn i gituk...hahhahaha....n meja makan mmg ala2 sibling sgt...hi 5!