Thursday, July 4, 2013

Icha dan Progress Buah Pinggang

Asm. sohabat2ku...

Lamanya tak menulis kt sini..rindu pulak rasa...asik balun Instagram jer kan..terus sepi blog I...

Nak mula kot mana pun tak tau..pelan2 kayuh la ya...since now focus banyak pada perkembangan Icha, meh la kita citer pasal dia sket ya.


Icha now dah 8 bulan lebih, masa 8 bulan ari tu timbang dia 8.6kg tu pun susut sket sbb demam.  Aku mulanya risau ingatkan demam jangkitan kuman sbb kidney dia..tapi Alhamdulillah demam biasa saje...mulanya Dr. pun heran sbb buat urine test, blood test, sume hokey saje...rupa2nya Icha demam nak kuar campak daaa...seperti tekaan mek aku...sekali mek aku lagi terror daaa..heheheh

Icha dah ada 5 batang gigi...Alhamdulillah takde sakit demam nak tumbuh gigi etc buat masa ni.  Kesihatan sangat baik.  Perkembangan meniarap masa umur 4 bulan.  Aku duk tunggu gak bila Icha nak merangkak.  Sekali si kenit bam2 ni taknak merangkak, terus meniti kat sofa, boleh? Advance sangat makcik ni tauuuu...

Lain pada tu, Icha sangat suka makan.  Takut obes plak anak dara aku ni.  Tak suka dipegang or diriba berlama2.  Nampak sangat dia rimas.  Tapi pantang kalau aku bgolek depan TV ke apa, dia suka nak memanjat badan aku.  Stress acik tau nak2 time acik tengah feeling2 tgk drama gituk..

Lagi apa ek..Alhamdulillah, mudah dijaga.  Mungkin Allah permudahkan dalam cara mcm tu kan.  Icha sejak jumpa Dr. masa April dulu, bulan Jun baru ni baru buat scan balik and next week nk tengok keputusan.  If takde apa2, sambung antibiotik cam biasa and jumpa Dr. tiga bulan lagi.  Apa2 nanti aku roger.

Oh ya, last two days, aku terima email from 2 orang bakal mommy.  Seha and Atun.  Both are quite worried sbb ada kes yang sama, so aku share apa yang patut and try to make them comfy and jangan stress2 sangat sbb takut nnt baby pun stress.

Kita doa banyak2 semoga baby kita sihat, selamat dunia akhirat dan ingatlah, Allah itu Maha Mengetahui.  Sama2 kita redha dengan ujian ini dan berusaha yang terbaik utk anak2 kita...jom layan pic terbaru Icha n Dhia and Haziq sedas dua..



 apalah mama letak kat kepala Icha setonggok cam ni..

mengantuk nak tido..

Mamam pau

Meroti canai di Mahboob, Bangsar


Nak balik kg @ 3.00am

Amacam, leh lawan Zila Bakarin tak saya?? hihihiii

Suka sangat dapat mamam pau lagi...

OK jumpa lagi ya..doa2kan mama Icha rajin taip entry baru, nanti kita share progress Icha lagi ya...Assalamualaikum..mmuahhh


2 comments:

Angah said...

comey anak mu ni Maz...bila la nak merasa jumpa nih?

Mazni said...

Cakap jer bila nak datang Kak Ina...jangan ditunggu awok menjemput...hihihihi