Friday, August 26, 2011

Telemovie : Janji Syurga

Argh...syahdunya...baru lepas layan telemovie Janji Syurga kat Channel 106 OASIS...lakonan Eman Manan n Norlia Ghani.

Citer pasal kesabaran seorang anak menjaga ibunya yang lumpuh, anak lelaki yang sanggup mengorbankan diri, tak sanggup kahwin demi menjaga ibunya....nak citer lebih tak reti, tp klu berkesempatan, cuba2lah google kat internet citer ni, mana tau kot kuar kt YouTube...tapi ada ulangan raya ke 4 nnt, tp tak tau kul braper...aku rasa cam payah nak jumpe anak lelaki yang sesabar itu, maybe ada tapi tak banyak....

Touching giler citer ni, aku sendiri tak tau sama ada aku boleh buat or sabar mcm Eman blakon dlm citer ni, basuh kencing berak mak dia tetengah malam semua....sedih arrr....Dan2 tu tingat kat orang tua kt kg....(memang la dlm citer ni lakonan semata2, tp aku percaya kt luar sana, tentu ada anak yang semulia itu)....

Morale of the story : Sama2lah kita buat baik kat parents kita, sementara mereka masih hidup.  Kadang2 wang ringgit bukan segalanya bagi orang tua, apa yang penting, jgn kedekut utk tunjukkan kasih sayang kita pada mereka.  Bahagiakan mereka, InsyaAllah, hidup kita beroleh berkat. 

4 comments:

mrpurrrfect said...

best laa citer nih....first time nangis depan family sendiri..hahah

Mazni said...

seriously?? takper..air mata mahal tu...tp kan, mmg touching maut citer nih....i really respect la pengorbanan Eman Manan dlm citer ni...

intan said...

google cite ni sebab nak download. pastu ada kuar blog sis. lakonan eman tu sebijik macam pakcik saya time jaga arwah nenek saya tahun lepas. gaduh2 diorg sume tu. sobss.

Unknown said...

Same la..sad la