Monday, August 22, 2011

Cookies Time!

Hari ni aku EL.  Anak2 demam.  Agaknya pasal Jumaat ari tu Haziq kena hujan time gi Bazar Ramadhan kot.  Jumaat ari tu dia puasa smpi la time aku amik dia.  Kebetulan smpi umah awal dlm kul 530, Epoi pun blom amik Dhia lagi, so ktorg pakat g Bazar Ramadhan (so takyah masak ari tu).  Tup2 smpi sana, ujan lebat masa jalan2 tu, payung plak tak bawak, so blari2 kambing la ktorang.  Haziq plak terus rambang mata nmpk kuih, beria dia mkn kuih apam lps tu...abis pose ari tu.  Yang aku suke kt skolah Haziq, sepanjang bulan pose ni, dema tak bagi breakfast segala.  Makan tghari lepas smayang Zohor.  Katanya nak melatih budak2 puasa.  Which I think is good.  Nmpk Haziq pun boleh tahan.  Oh ya, berbalik pasal ujan tadi, balik tu terus Haziq kena demam, n selsema teruk, smpi luka hidung kt bawah duk asik tonyoh lap hingus, batuk pun teruk, terus Dhia berjangkit, tu aku tak smpi ati nak hantar ke bbsitter..Segan gak nak EL, tambah2 baru seminggu report duty, tapi aku tolak tepi semua tu, coz my family is my everything.

Back to citer ari ni..petang tadi lps setelkan anak2..nmpk dema pun Ok lps makan ubat, bagi dorang tgk TV n aku mengerjakan biskut kt dapur.  So hari ni dapatlah Cornflakes Madu ngan biskut Suji.

Sedapnya biskut Suji tu, giler cair di mulut.  Dulu aku penah buat, resipi dgn tepung suji segala, tp hasilnya, hampeh.com..so today aku just guna resipi sempoi amik kat internet...adun tepung gandum ngan minyak sapi jer, bakar pastu golek dlm gula halus..siap!!! Dua tiga kali gak la budak2 ni ngangkut, smpi tinggal sekerat bekas kuih aku..sabar jer la..haruslah wat adunan tambahan...malam tadi, aku try la wat Biskut Coklat Cip...tapi hampeh...rupa cm biskut bantat pun ada, ishhh..sakit ati dennnn..takpelah, pasni malas nak wat biskut moden ni, nk wat biskut kg jer...so esok godek lagi kot....

Itu saje kali ni..semoga ketemuk lagi.

P/s: Oh, rutin pekerjaan di tpt baru sgtlah berbeza, dan sy rasa bahagia! Kerana tidak dikejar deadline lagi...Alhamdulillah...

2 comments:

Angah said...

amboii rajin noks kau bercookies, aye dulu kini dan selamanye..membeli aje..

Mazni said...

hihihi..saje renyam kak ina, takat cornflakes madu, kacang bonaaa....ni dah rs malas plak..aiyarrkkk.....