Sunday, August 14, 2011

Bazar Ramadhan

Semenjak dua menjak ni rasa tak tau nak update apa, asik2 citer pasal tukar tpt keja muak juga rasa ya....esok dah nak masuk tempat baru, kena la bangun awal, takut2 terlambat, first day mana leh tunjuk bad impression kan....last Friday adalah hari terakhir aku di Kejuruteraan.  Setelah 4 tahun 8 bulan menimba ilmu di sana.  Jenuh la berdrama air mata....Nnt next entry aku citer....

Kali ni nak citer Bazar Ramadhan...tgk kat paper semua komen citer harga kat Bazar Ramadhan mahal giler.  Alhamdulillah, nasib la aku tak terkena lagi.. So far aku ujung minggu je g Bazar Ramadhan, since weekdays aku masak, so weekend aku rehat n jalan2 cari makan.

So mana aku tuju? Tentulah Shah Alam my fav. place.  Mulanya ingat nak ke Seks. 13, tapi tak lalu la plak mengenangkan beso beno tptnya, beli bukan nak banyak pun, main course, kuih sket, air sket cukup lah.....

So aku ke tempat biasa dari zaman dulu smpi ke la ni, Seks. 17.  Dah dua hujung minggu aku ke sana, beli nasi kerabu.  Sedap giler, aku amik lauk daging goreng kunyit ngan solok lada, semuanya RM5, Epoi tambah telur masin jadi RM6.  Pastu beli nasi ngan ayam percik kat Haziq RM4 (puas ati sebab ayam dia besor)...pastu beli kuih, air, siap!! Balik KL...lalalala....

Sopping baju raya? Aku sehari sebelum Ramadhan dan siapkan semua, so relax lah, cuma nak g cari baju melayu kat ayah aku...taun ni beraya kt Perak.  Asalnya start this year, ktorang tanak balik dua kampung anymore, sbb kosnya mmg banyak.  Tapi fikir balik, sementara boleh balik ni, aku balik jugak, sedih plak mengenang tak berjumpa orang tua di hari raya.  Biarlah lambat pun, janji balik.  Esok dah masuk umah, mungkin tak dapat la nak wat camni, tapi demi parents, duit blakang kira, janji balik. Sementara dema ada, dak??




No comments: