Monday, August 8, 2011

Betul-betul terkejut!

Salam semua, semenjak dua tiga menjak ni, slow sket memblog, bukan apa, terlebih pakai internet this month, so speed agak slow n bila nk upload pic pun ala2 lems...terus ngan aku2 sekali lemauu...

Ari ni aku cuti, saje nak berdua2 ngan hubby sbb semalam birthday dia, so anak2 antar umah bbsitter, ngan si Aziq skali g sana, ponteng dia ari ni sbb tgk mama n abah tak pakai baju ofis...hhmmm....so apa ktraong buat???  Melepek jer...giler bosan, patutnya nak kuar, tp puasa punyer pasal, xde mood plak nak kuar, so melayan TV jer lah...silap plak antar anak umah bbsitter..sian dorang....

Oh yer, pagi tu dpt call from ofis...suspen je bunyik K. Wati call aku.  Camni ler dialog dia lebih kurang...

K. Wati : Salam...maz cuti ke ari nih..

Aku : Ha'ah...nape K. Wati?

K. Wati : Takde...Maz ada dengar apa2 tak?

Aku : (suspen nih..)..Takde, naper?

K. Wati : Ni ada surat ni, tapi Maz jangan terkejut tau?

Aku : (lagi la suspen) Surat apa K. Wati?

K. Wati : Surat Maz kena tukar....ke Bright Spark Unit...

Aku : Ha??? Bila?

K. Wati : 15.08 ni, orang baru pun dah datang..melapor diri ari ni...

Aku : Cepatnya? Notis apa pun tak dapat?

dan lagi dan lagi dan lagiiii....

Aku terkesima....mmg aku plan nak kuar dari tpt sekarang...tapi tak sangka la begitu cepat....mana nak catch up keja sedia ada, mana nak wat nota serah tugas, mana nak wat report program baru, mana nak wat Buku Panduan budak baru nak masuk bulan 9 ni....dah la minggu ni dengan Faculty Meeting, Pre Senat segala....memang kepala aku kacau...ofis dah la tgh renovate, duk ofis sementara cam kelas budak sekolah jer skang....

Aku nak pegi tempat baru tu tak ralat sangat....sbb tu tpt kawan baik aku yang nak g sambung blajar bulan 9 ni...n dia keja mmg tip top...kat sana pun, mmg unit kecik, tapi cater satu universiti utk biasiswa budak2 1st class, staff dua orang, bos sorang..memang sempoi....ianya tak sebizi di fakulti (maybe dah tiba masa utk aku rehat sket kot..)....Unit ni adalah dibawah naungan Canseleri, so kena la wat keja cun2 kan...klu tak mau jer kena sound ngan VC, auuu...tak rela uu...Cuma yang aku ralat....short notice!! Tpt aku nk tinggal ni byk benda nak kena buat, dgn byk change of management...byk sgt changes sbb semua bos baru naik bulan 7 ari tu, nk implement pun lom sempat lagi, nak biasakan ngan changes with pensyarah2 yang baru pegang Admin lagi, so aku mmg kacau skang...dah la bulan 9 ni nak sambut budak baru lagi...ayarkkk!!!!

Perhaps I don't have to worry too much...bukannya takde orang kat sini utk take over kan....relax Maz...anggap ni sebagai peluang for your career advancement, takkan selama2nya nak wat Ijazah Tinggi kan...kali ni relax sket, so takde la every month kalut nak wat agenda JIT, Minit JIT, agenda Fakulti, Minit Fakulti, Kertas Senat..laporan JK Pemeriksa....every month is the same thing....

Tp yang ganti tpt aku ni syok gak, sbb time bos baru ni masuk, baru la ktorang dapat 2 orang tutor utk bantu keja aku, yang selama ni aku wat sorang, mana nak wat Buku Panduan, Brosur lah, dokumen program baru lah, PSAR report lah....so lucky her!! I wish her all the best, harapnya dengan adanya bantuan tutor2 ni, takde la terbeban sgt keja cam aku dulu....apapun, rezeki masing-masing kan??

Aku harap aku boleh cope dgn suasana baru, ofis baru....so weekend ni  kena la datang ofis, kemas apa yang patut...huhuhuhu!!!  Dah la ofis aku baru je plan wat aktiviti sosial bulanan, baru je lps satu episod, tak dan nk repeat! I love my Unit....they are lovely officemate, good teamwork, n sangat2 menghormati aku....senang mintak tolong ngan dorang n kami mmg satu team yang sempoi n kowtim....i'm gonna miss them!! For almost 5 years that I've spent, this unit is totally different....we r family! I started with having 2 clerks, 1 secretary for my boss...n now I have 6 of them....most of them are young esp the new comers, all are between 22-26 (Yuva, Ijal n Ana), but they are good, very committed to their job, not forgetting Siti n MJ, my backbones (we were together when I was here), Siti did help me a lot, to guide me for Master of Engineering programmes, MJ for Mak Jah, she's 42, but she is good, I like her attitude, fast learner, never give up eventho she's 40, n of course Jackie, I used to call her Mama Jackie, coz she's alwiz taking care of us! Take care of our food, drinks, stationeries, things to improve our office appearance, a lot actually!! Almost cry when I wrote this..I'm gonna miss them so much!!

Bye for now....cant wait to be in the office tomorrow!

2 comments:

momyluna said...

hepi for u nyiah... alhamdulillah, rezeki tuhan bagi dalam bulan baik lg

Mazni said...

tu la laling...aku harap ada hikmah, tp mmg aku akan rest giler la pas ni..sbb ianya tak sebz di tpt skang..alhamdulillah...