Friday, September 9, 2011

Salam Lebaran

Assalamualaikum dan Salam Lebaran u olls...hamboi lamanya I tak menghupdate blog....nak kata raya sakan idok la jueee...tapi mood nak menulis agak lemau...

Raya ke mana tahun ni? Teman balik ke dua2 kg, seperti yang dijanjikan.  Raya cam biasa, tiada apa yang extravaganza, almaklumla, dah kertu...cuma perjalanan masa balik raya tulah klu nk distory morykan...Alhamdulillah balik beraya ari tu OK, cuma dalam perjalanan balik ke Terengganu ada keta satu accident, terbabas dan menyembam bumi (cerun) and masa travel back to KL, lori balak dari arah depan, terbalik melintang jalan, gara2 mengelak kereta memotong yang tak lepas dekat double line and selekoh tajam.  Benda2 ni semua buat aku giler fed up sbb orang2 yang selfish mcm ni, pikir perut dia jer, tak pikir orang lain, klu yang kena apa2 tu dia, takper jugak, orang lain yang takde dosa yang kena, pastu pecut laju plak, bukan nak tunjuk rs bertanggungjawab, berenti ker (agaknya takut kena bantai ngan orang kot, sah terang2 bsalah)......

Oh citer pasal accident ni, aku mmg ala2 fobia maut sejak accident ngan lori ari tu, tgk keta pun sakit ati.  Rs cam nak pencen bwk keta, tp laki mak suh mak bwk jugak, bg ilang rasa takut tuh, cumanya sejak2 lps bulan pose ni, orang ala2 tak sbr bwk keta, yang aku tak tahan tu, payah no nak bagi kita tukar lane, klu akulah, orang bagi signal tu aku bg jer masuk, ini lagi orang bagi signal, pecut bukan main lagi tanak bagi kita masuk lane.  Kelmarin plak ada minah yenna yenni ni, asal duk blakang aku, tetiba pi kiri kat lane kecemasan, aku igtkan naper, eh rupanya nak potong aku, miong apa potong dari kiri, igt nak ke mana, rupanya nak masuk simpang depan jer...(dah la lokasi kejadian sebijik tpt aku kena himpit ngan lori apek ari tu) eiiihh...kuar angin kus2 mak...klu rs terror sgt, tukar ikut lane kanan lah, i benci tau orang2 camni, no wonder la Ops Sikap tahun ni gagal, dah la 85% berpunca dri pemandu, mmg sah2 la org Malaysia ni suka tunjuk eksyen kat jalan kot!! Polis pun takyah nak rasa bsalah, nak wat camner lagi klu mmg dah driver2 Malaysia ni degil2.....grrr...

Bbalik pd citer raya, tahun ni jugak mak sedara Epoi meninggal, aku dpt tahu masa on the way back to Terengganu.  Tak sangka Mak Tua pergi secepat tu, sehari sebelumnya aku pi melawat dia kat hospital, dia nampak sihat, boleh makan semua, cuma dia berak2 hitam. Kami ingatkan dia nak buang panas badan sbb dia demam 3 hari sebelum tu tak kebah...Al-fatihah....semoga Mak Tua ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman.


No comments: