Tuesday, September 27, 2011

Citer Kawin Part II

Ari ni aku nak sambung penangan citer kawin kat Perak plak.  Kat sini, acik xde Mak Andam, so acik mekap sendiri jer, bila tengok2 gambo, takde la teruk beno, cuma tang kening jer rs cam kening alien, almaklumlah kena cukur ngan Mak Andam KL sebelulm balik Trg.  Aku tak reti nak letak pensil kening tu, kang tetiba muka jadi garang plak, buruk plak ruper kan...(acik sedar diri)...

Cuma yang tak syoknya kat Perak ni, ada dua benda aku tak bkenan (mampus klu kakak ipar baca blog ni, heheheh)..satu crown acik ala2 segabak gitu, cam sesungut pun ada, acik tanak pakai sebenarnya, kaw2 acik ngutuk kt kakak acik ckp tak mau pakai crown tu, tp sebagai menantu solehah, acik redhoooo.....so acik pakai la sesungut tu...

Part sesungut dah abis, smpi la part pelamin plak...wah!!! pelamin meriah ngan kaler pelangi koooo...bunga besar2 gedabak, sebenarnya boleh la, aku pun sape nak diva divana kennnn...tp klu bunga2 itu tidak begitu pelangi, mungkin acik boleh terima.  Dan ianya terlalu sarat, dah la pengantinnya bulat2...heheheh, aku lebih suker ada max 2 kaler je utk pelamin, contoh pelamin aku ada kaler biru n putih, cukup la tu...tp dah lepas tu lepas la kan, ni entry mengenang yer...

Gambar plak sedara Epoi amik, byk giler, aku suke lah, takde la teruk beno rupa rasanya, tp ralat bila gambar ok, nengok pelamin pelangi tu terus acik rasa cam nak edit pic dan2 tu..hehehe...oh yg bagus satu acik suke, baju pengantin tu acik orang pertama pakai, ukur ikut ukuran baju yang acik kirim kat Epoi jer, tp Alhamdulillah, elok2 jer tletak ngan acik, i loiiikeeee....

Itu jer pun drama yg kat sinun.  The rest sume ok.  Lauk meriah, majlis meriah, malam tu plak acara bukak hadiah dpn2 sedara sambil baca kad2 yang dpt, sweet...masa tu acik malu2 lagi tau...malam tu tolong mak mertua kemas pinggan mangkuk kat dapur, segan rasa first time nak panggil 'mak' time tu...

Itu sajer kenangan kawin acik.  Nak masuk pic ala2 malas lately, klu rajin ada rejki korang gelakkan acik yer....


3 comments:

tiHa79 said...

ok..yg ni konfem aku tak tengok lagi gambo nye...hehehe

p/s aku pOn xtau aSal ko xleh komen kat blog aku...xreti nak cek la..hehe

Angah said...

ahahaha...aye dah tgk gambor sesungut itu

Mazni said...

Tiha : Ada masa aku tunjuk hokey...

Kak Ina : Ade ke? Rs cam tak tunjuk kt orang..hihi...