Friday, September 9, 2011

Hijrah itu Perjuangan

WAh...tajuk cam nak nyanyi lagu Maal Hijrah jer kan...sejak lepas raya ni, keja saya dah bermula agak rancak sket....so far so good.  Oh sgt berbeza dengan kerja lama.  Saya sangat bahagia di sini.  Betullah kata orang, setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.

Saya sudah mula belajar benda baru, belajar buat paper selain daripada paper kat Fakulti, mula belajar mengurus kewangan, belajar kenal orang baru, dan yang penting, tidaklah terkejar2 seperti dulu, seolah2 tidak cukup tempoh 24 jam sehari...

Bos plak, Alhamdulillah, sangat sempoi and not type yang "Pls impress me"....sangat membantu, menerangkan dan kadang2 udah jadi cam IT Officer pun ada.  Byk ajar aku n staff psl IT ni, camne nak tgk PC dr umah la, mcm2.....bagi deadline pun takde lah ala2 yesterday is the deadline.  Dia pun ckp kat aku, keja kt situ, tak sedasyat di Fakulti, keja kat sini lebih fokus, tapi byk kepada merancang perkara2 baru sebab Unit ni pun baru and ada benda2 ahead yang nak difikirin....staf pun Alhamdulillah, wlupun dua org, tp sgt mahir dengan keja masing2...dan byk membantu...geng2 kowtim arrr....boss pun jenis suke blanje, minggu dpn dah ada date satu unit dia nak blanje, hehehehhe....rezekii....

Berada kat sini jugak, menemukan aku ngan sohabat lama si Sue yang aku kenal masa induksi 5 thn lps, wlupun hanya spend masa seminggu ngan dia dulu, tp chemistry sgt kuat n mcm dah bertahun kenal.......pasni byk la geng nak spend hari Jumaat, haruslah dibahagikan kasih sayang itu seadilnyaaa..awwwww....

Cumanya perangai aku yang huduh satu ni, aku jenis suka bkawan...tp once aku dah tinggalkan tpt tu, aku agak slow utk berkeep in touch (mostly sbb kekangan keja n masa) dan menjadikan mereka2 yang pernah rapat ngan aku, jadi jauh...contohnya cam kat Santa Fe dulu, kat Fak. Sastera, pdhal aku close maut ngan geng2 kat sinun, jadi aku harap pasni aku tak ulang benda yang sama, aku nak pastikan kawan2 aku sentiasa close ngan aku (nasib mu ada blog Kak Ina, leh i ckp I luv u)...nasib juga kawan2 lama masa Diploma, Hani and As, berblog, jadi aku rasa ikatan yang jauh dulu, rapat kembali..so do Teha, kawan baik masa Bach...pun bertaut semula di blog....

Tu saje utk kali ni, nak mencekik plak, lapor arr, oh sebelum terlupa, di kesempatan ini saya ingin memohon maaf di atas segala keterlanjuran kata atau perbuatan selama saya mengenali u olls semua, kpd si Teha (I know what u did last summer), hehehe...mohon maaf di atas segalanya.....

Saya tak pernah buat open house, sbb duk kuarters tak selesa.  Tunggu masuk rumah baru, akan kujemput sohabat2 semua bertandang yer....Tp klu nak datang umah, hello2lah, takat nk dtg makan semekut ngan air ribena kelas ko jah, no hal nyer...hehehehe...

1 comment:

tiHa79 said...

opS...!! what i did ke what u did?? hahahahaha....!!! Kite dah xsemuDa dulu beb, memasing dah ada anak, kot2 berbesan plak sok...perlu lagik ke mengenang kisah silam? hehehe...!!!

Selamat hari raya Che Maz...