Thursday, March 3, 2011

Rumahku syurgaku

Ni entry lama, aku sorok kat draft sbb ada member satu apartment link blog aku kt situ utk tunjuk pic aku amik yang rumah contoh...mak segann..so hari ni masuk balik kt sini utk kenangan (berani letak sbb orang dah tak tgk sbb umah dah siap n duduk dah almost setahun dahhhh)

__________________________________________________________________________


Hai...tak sabo beno doh rasa nak masuk umah baru, usha2 ari tu katanya bulan 4 ni InsyaAllah siap, so tunggu CF maybe dalam bulan 8 gituk leh le masuk, so far umah aku skang dlm 70 - 75% nak siap dah, bangunan dah kaler semua, aku tgk skang ni dema nak wat jalan kt dalam kawasan tu...ishh..berdebor2 rasanya.....

Yang buat aku tak sabo nak masuk umah tu sebab:

1. Dah takde ati nak duk umah skang, nak kena bela rumput lagi, nak bersih tingkat atas bawah, aku capekkkk....n lagipun umah lama, ala2 zaman British gituk....eh byk bunyik plak, sape nak bagi ko duk umah cenggitu ngn sewa RM360 kan....sewa perabot (katil, kusi JKR, meja makan segala, baru RM20 hengget sebulan, ko ada??? hehehehhe)

2. Yang paling tak sabor, sebab umah tu kat Shah Alam, my fav place...

3. Kedudukan giler strategik, umah aku sesatunya bangunan umah kat situ, tepi tu cam ada pekan baru. ala2 hotel bajet ada, kedai mamak ada, kedai accessories keta ada, stesen minyak ada, kfc ada, spa ada, kedai asam pedas ada, kedai sate ada (ni kawasan baru naik)....jadik melihatkan cik alah2 yang baru naik ni, buat mak lagi teruja, duk bayang dah esok nak cari skuter, leh bwk anak2 ronda2 kedai makan bersepah kat situ, citer pasal hotel bajet plak, betul2 tepi umah aku, pendek kata buatnya ada org kg nak bertandang, umah mak tak muat, leh le ke hotel bajet tuhhh...heheehehh, maklum lah, umah mak sempittttt...

4. Rumah aku ni jugak dekat dgn Kompleks PKNS, Alam Sentral, SACC, alahai, sukanya I....

Tapi yang tak berapa nak gemonya, nak masuk umah baru, mesti le duit nak byk kan, ate aku ni hapah barang pun takde, sopa takde, apapun takde lah....ala2 brapa puluh riban nak kena ada tuh, dah la duit skang nk smpi puluh riban pun tak jejak...awuuuuuuu....takpelah, pelan2 kayuh dak...xpun esok wat housewarming, tpaksa la jek kawan2 suh bg apa yang patut...tak gitukkkk...kata kawan kaaaannnnnn.....

Cakap punya cakap, meh le kita tgk sepam gambar umah contoh Unit yang aku amik nih, aku penah post gambar ni kat fb dulu, masa tu dlm dilema nak beli umah tu ke tanak, akhirnya...amik jugakkkkk...sbb aku suke sangatttt....oh btw, kata asben kawan aku yang keja ngan properties, umah aku ni konsep cam semi d apartment, sebab semua umah berkonsepkan cornet lot...yang aku paling suka, ada banyak tingkap utk pengudaraan....dan ruang tamu yang agak luas bagi kategori apartment....saksikanlahhhhh...


 Camni le rupanya dari pintu masuk, belah kiri ada dua bilik + toilet, kanan tu dapur, bilik stor + master bedroom
Yang tersandar padu tu laki makk....

Ini ler ruang makan, kanan meja bulat tu bilik stor, jadik bilik bibik pun bleh gak, tp sian ler sbb takde tingkap, dapur mmg giler sempit, merangkap panjang jer le, lebar tarakk..

pose lagi


Master bedroom

Bilik air master bedroom

Cenggini ler rupanya...agak luas gak berbanding umah lain yang aku survey (bagi aku lahhhh)

pemandangan hall dari lorong master bedroom

pandangan hall dari sofa, design hall ni lebar, aku suke!!!

Ni bilik no 2, no 3 pun sama size gak rasanya...lupa nak amik gambar

cenggini ler lebih kurang umah aku skang, cuma yang tak syoknya, tempat letak aircond tu dicatnyer kaler merah, udoh cacat plak ropenye aku nengok, perasan tak yang bangunan putih warna kanan tu, tulah ala2 kedai2 baru naik termasuk hotel bajet, kedai mamak segala tadi tu, depan umah aku ada Toyota Service Center...gitulah serba sket psl umah aku yang dah nak siap....tak sabonyerrrrrrrrr....

Maka sekianlah drama sebabak saya pasal umahku syurgaku yang bakal siap itu, mudah2an En. Epoi dapat bonus lumayan tahun ini, leh la topup2 utk masuk umah baru....aminnn.....


3 comments:

Angah said...

ohoooo dah nak move rumah baru...cantek sih...

gg said...

salam

i bought type C jugak. Btw, you may add Mutiara Anggerik in facebook. Good to see the progress from there.

Mutiara Anggerik Community said...

Join us Mutiara Anggerik comunity at Facebook. Search for Mutiara Anggerik