Saturday, March 19, 2011

Jom Masuk U, Johor Bharu

11-14 Mac ari tu aku ke JB..jadi petugas utk Karnival Jom Masuk U anjuran KPT...ni first time aku follow benda2 camni, sbb ni lebih pada undergrad (budak nak amik first degree), ahkak kan jaga higher degree, so tak biasa lah, tapi demi utk exposure dan juga bagi memenuhkan KPI ahkak, ahkak join ler.....

Rerupanya dah ke sinun, seronok giler, ktorang stay kat Blue Wave, actually aku kena stay kat Putri Pan Pac, tp since geng2 sefakulti duk kat BW, so aku join dorang la, lagipun sesi penjoyahan takkan bermakna tanpa mereka itu....

G ke JB ni interesting giler bagi aku, sbb orang JB:
  • sporting
  • giler stylo (aku rasa orang KL pun kalah, bab kata Cik Mat drebar ktorang, "orang JB ni high maintenance"...kelles koo...), budak2 dia, wlupun baru lps SPM, huish...mekapnya tak hengat, tp sesuai ngan remaja lah, ngan eyeliner nyer, ngan kuku berkilatnya, ngan jaketnya, ngan tudungnyer, huishhhh...giler ah ding dong...aku dulu celak pun tak kenal, usah kata celak, nak bedak muka pun belum tentu, abis2 pakai bedak powder safi jer kat muke ni ha...yg tak tahan datang ngn bulu mata pelesu pun ada...kelesss ko...ko ada??
  • full support, actually masa ni ktorg clash ngan Jom Heboh, so bajet org tak berapa nak datang ar, tup2 ramai giler sey....sakit pinggang aku melayan depa...bak kata petugas UMS, booth UM cam booth artis, manjang orang serang....awww...malu acik....pdhal bukan serbu aku pun..hehehhe...
Selain pada tu, makanan dorang pun best2....ktorang dicadangkan utk makan Mee Rebus Stulang, cari punya carik, hasil panduan PapaGo...jumpa la Plaza Larkin, kat situ ala2 ada food court, kedai2 baju sket, so lepak ler makan kat situ...yang bestnya, macam2 makanan ada, ktoarng makan Mee Rebus Stulang, rega murah tu, klu biasa RM3.5, klu special, ada cendawan goreng n udang 2 ekor, giler besar udang tu, rega RM5 jer, puas ati giler, pastu ada plak Kacang Phool Haji (makanan kegemaran Sultan Johor) kata dorang, puuuunnnn sedap....ala2 ada kacang campur daging, pastu makan cicah ngn roti yang dibakar tapi gebu panas2...mmmg syedapppp....pastu makan plak Asam Pedas BBBAikkkk Punyer nama kedai tu, aku amik sepotong ikan merah, rega RM10, rasa memang terbaikkkk ahh...esok tu terus aku repeat order, bawak bekal balik KL ngan mee rebus sekal, lagi satu kat situ pun bersih, cawan bersih, pinggan bersih....aku suke bangatttt....kat situ jugak ada Murtabak Johor yang panjang tu, ala2 size dua bijik murtabak la, rega dia RM6 satu, sedapppp giler gak, so aku tapau lagi balik KL.....

Giler banyak ler aku rasa makanan dema, mmg tahap cipan dah rasa, kunun nak diet, tapi tulah, tiap kali nak diet, ada jer program ujung minggu, kebetulan bulan ni mmg giler padat jadual, minggu ni jer free, tu pun tak jugak sbb jumaat pas balik keja, terus antar mak mertua balik kg, sengaja balik kl ari ni sbb takut jam esok, maklum ler cuti skolah kan abis esok....sementelahan, kain baju pun dah dua bakul menunggu utk dilipat...ah...aku pasrahh...

so gambar takde sangat, tp ada la aku amik dua tiga keping, utk kenang-kenangan, tahun depan nak request gi Sarawak ke Sabah ke plak arr, nak naik belonnnn....


 Syuk, jejaka sporting, ni junior aku masa kat UiTM..

Cik Azura, orang kuat program ni, dia ni peramah giler, aku baru kenal masa g Karnival ni, tp mesra cam dah kenal lama, best la Zura, keep in touch ya!!

 CT and Kak Aishah, orang kuat Fakulti Kejuruteraan

CT klu bab menyusun, serah kat dia lah....

awat la tegak benorrr...

cenderahati from UM

Buku Panduan


Udah macam hantaran kawin plak, ni strategi nak suh orang singgah booth ni padahal..

Pic ala2 cam tak banyak sbb ni pun aku snap sblm booth diserang, tp wakil Pusat Jaringan Masyarakat, Cik Azura kita byk duk snap gambar ktorang, ni apa yang ada kat kamera aku jer....Cik Azura, jgn lupe anto pic2 tu yer....

Kesimpulannya, program ni best giler, we had fun...and hope to be here again next time....skang pun dah kat 2.45 pagi....tido dulu arr..esok nak kemas rumah, lipat kain...arghhhh.....

No comments: