Sunday, March 20, 2011

Menu Kampung

Assalamualaikum...dan selamat sore...

Entry ni dah lama nak buat, tapi asik takde masa, alang2 petang ni bosan TV pun takde rancangan best, nak kuar jenjalan pun malas, so layan blog la kejap....

Ari tu balik kg trg, so ada la aku snap a few pic of masakan my mom....puas rasanya dapat makan masakan mak, time duk dekat tak pandang, bila dah jauh baru ler terkenang2...adat le kan... jom layann...

 Masak rebus keladi ngn lada hitam...sodapp
 Solok lada (giler sedap, buat pun simple, cuma rajin ngn malas jer)

ketupat sotong, korang penah makan? Ni kat belah Trg n Kelantan glamer lah, laki aku tak pernah makan, pelik gak katanya sebab sotong ni boleh jadi ala2 desert plak, tapi sekali kena, aku rasa ada la dlm 7-8 ekor dia ngap sekali makan, ketupat sotong ni rasanya manis gula melaka, dalam sotong tu ada pulut, dimasak dlm santan dan gula melaka rasanya lemak2 manis....sedappp....

ikan celup tepung mak aku, tertebal plak tepungnya, ni asal balik kg jer laki aku cari....lagi syok makan tepi pantai, tp mahal gak ar klu nak makan family besar, senang2 beli ikan, buat sendiri, jimat dan sodapppp jugakk...

Ayam masak ijau (ni aku reka, all time fav for me, n my colleagues too, pantang aku bwk, kejap jer licin.....heheheh...)

Duk cari Daging Lada Hitam aku, rupanya kat PC kat ofis, nnt bile jumpe, aku wat entry tu beserta resipi, bagi sesapa yang nak masak simple2...leh le toraiiii....

Adios....

No comments: