Thursday, March 3, 2011

Ah! Lipas itu!!!

Korang pernah tak, kena 'serang' dengan lipas.  Nak kata serang tak jugak la, lebih kurang dia usha semacam, pastu bile kita gerak, dia gerak, pastu mana2 stok yang besar tu, mula la nak wat aksi2 terbang serang kita, penah tak, penah tak???

Nak kata aku ada wat kajian pasal lipas ni takde gak ar, tp pengalaman aku selama idup 32 tahun ini (alahai, kertunya rasa), aku perasan lipas yang stok2 besar (maybe ibu or bapak lipas ni), dengan kebolehan beliau terbang, akan menunjuk eksen pada kita, ala2 standby utk menyerang gituk...mungkin tu dia punya action jika rasa terancam.

Meh kita refer kat case study aku ni, ecehh...kes study sokmo, aku ni slalu balik lmbt (maklum le nunggu laki kutip, bawak keta dah boleh, nk bwk sorang takut ke alam barzah plak..camno tu?)...ops berbalik pada kes kita tadi...so dah balik lambat tu, satu ari tu aku masuk la toilet, aku perasan petang2 merangkap senja ni, dema ni byk kuar kot lubang2 kat toilet tu, jadik masa tu aku sangat2 tak dapat menahan perasaan utk bertemujanji dengan toilet, sekali tu masuk2 jer, ada lipas besor sekor kat depan pintu, aku wat derk jer la konon nak melepaskan hajat, tapi lipas tu telah mengusha aku dengan jayanya, standby nak menyerang gituk, aku gerak kanan, dia ke kanan, aku gerak kiri dia ke kiri, pendek kata asal aku bergerak, dia bergerak....last2 aku terpaksa mengalah kepada si lipas itukkk...hampehhh!!...tak sanggup aku nak bergusti dengan beliau....akhirnya aku kuar dri toilet sambil menghempas pintu kehampaan, satu hajat tak tercapai, satu.....sebab yang paling hampeh....aku berjaya 'diusir' oleh makhluk itu...

lipas oh lipass...aku tewassss......

Go to fullsize image
Sungguh protective kamuk ini, sampaikan aku yang bagak pun kalah..huhuhu...

1 comment:

Angah said...

hahaha...takot lipas rupenye...