Tuesday, March 8, 2011

Kek Bantuttttt

Assalamualaikum and Good Morning,

Memandangkan waktu kojo den dah tukar jadik 8.45, den nak cito sket psl aktiviti malam tadi.  Sabona eh, den memang goma ngan makanan, jadik goma bonalah ngikut blog Hanamemories dan jugak Nani Rostam sebab dorang ni mmg goma masak dan pandai masak....sebab den goma makanan jugaklah badan den goma naikkkkk!!

Ah penat lah tulis nogori, bukan reti pun, tukar balik...lagi satu, aku ni suke la nengok AFC dan lately ni kan ada channel baru kat 706 tu yang Food Network...huihhhss....giler best tgk si Paula Best Dishes tu ha duk wat Cupcake Chocolate dia...giler senang seyy.....Lalu aku pun apa lagi, nak try la, konon nak bagi anak makan, variety kan sket masakan, kata nak jadik ibu mithali kennn....yang bestnya dulang nak bakar cupcake pun takde, so mlm tadi g lah cari, giler excited sbb jumpe, sblm ni cari takdeeeeee stok gamaknya, beli2...balik umah terus nak buat nih, skali nasib aku acukan dulu dulang tu ngan oven aku, tak muat nyahhhhh....mak punye hoven kecekkkkk sgtttt....dulang tu rasanya utk 9 ke 12 biji cupcake, aku punye leh muat ala2 9 gituk or yg comelnya 6, mak pasrahhhhhhh!!!!

Aku frust sgt, lalu dengan semangat yang bersisa, nak la buat Kek Mentega Kak Nani Rostam tu, tingat dulu2 pun slalu buat, mak ajar, guna adunan giler senang ah...aku pun buat ler dengan penuh kasih sayangnyer....lagipun masa duk adun tu nmpk cam gebu jer, duk colek2 rasa pun alahai sodappp...wlupun kek mentega jeeee....arakian aku pun membakar ler.....bakar punya bakar, dah masak, aku pun kuar oven, nak sejukkan....skali bila kuar, makin kecut plak kek aku, banttuttttttt!!

Aku frust bangattt, smpi takleh nak tido, bukan apa, bakar kek tu satu rumah bau, tp hasil syahdu, nak tido pun takleh, bau kek tu menerjah, tp mengenangkan tak jadi tu yang aku haruuu!!...Awww...camni punyer gaye, usah mimpi ler nak cupcake bagai, kek basic pun aku fail....huhuhu....

Apapun, aku takkan mengalah, ecehhh...aku akan torai lagi dan lagi dan lagi....smpi ler leh buat mcm2 mcam depa dua orng kt atas nun, giler respect ler aku nengok dorang ni....

Itulah dulu citor den, masa pun dah nak time....masa utk bekojo!! nyanyi sket...bekojolah kito sekueknyo!

No comments: