Saturday, March 19, 2011

Oh Red Velvet....

Humang aii...dengar tajuk entry aku kali ni ala2 ngeri pun ada, org nak membakar, awak pun sama, sekali hasilnyer....hmmm...wat penat jer, huhuhu. ...eh!! mana leh give up, nama pun first time kan, takkan baru belajo terus pandai takk?  Ni bukan silap resipi tau, ni aku tersalah bancuh ker aper ker tak tau la, or aku dah kenyang aku rasa tak berapa sedap ker, or aku tercompare ngan chocholate cupcakes yang aku baru lepas buat dua tiga ari lepas, beza ingredients choc cupc dgn yang ini ialah yang tu pakai sour cream, yang ni pakai buttermilk, yang ari tu adunan agar cair, yang ni agak pekat, so ari tu chop cc agak fluffy, n yang ni agak padat, tunggu ler esok dah sejuk betul kot rasa ok jer, ni aku rasa lps makan nasik, haruslah ala2 jer kan...sbb dah kenyang....

Aku ni sebenornya lately suke jalan2 nengok blog org pandai2 masak ni, tambahan plak aku suke nengok rancangan masakan segala, tapi aku ni bukan jenis suka wat2 bakery ni, aku more into lauk pauk, tp sejak nengok Paula kat Food Network tu, aku suke giler, tp masa tu dia wat Chocholate Cupcake, yang tu sat lagi aku citer...

Aku actually baru balik dari Perak ni, nganto mak mertua balik kg semalam, so dgn semangat yang berkobar2, smpi umah kul 11 malam terus la menggodek wat Red Velvet Cupcake yang aku amik resipi kat Myresipi.com kat sini http://www.myresipi.com/top/detail/12128

So try punya try, camgini la hasilnya, actually ada la cream cheese icing dia, tp aku tak reti nak menghias, piping back segala pun takder, meh la kita tgk sedas dua hasilnya.....

rupa setelah kuar oven...

letak cheese cream icing, tempek m&m kasi warna warni sket, buruk kan rupa hiasan aku ni, maklumler, baru berjinak2, ni aku letak icing tu dlm zipper jer, pastu aku gunting ujung sket n mula le memenyek beliau seadanya...huhu....

ni satu lagi...eiiii ngeri akuuuuu...

ini ler rupa setelah dipotong...

Biasa lepas buat, anak2 n Epoi la yang jadi tukang rasa, biasanya Haziq la, sbb dia suke benda2 ni...tp komen beliau, dia lagi suke chocholate cupcakes yang aku buat ari tu, n lagi satu dia ni tak suke ada icing segala, dia suke makan plain jer...yang choc ccake ari tu dia makan 3 bijik sekali jalan lps siap bakar, suke betul dia, siap request suh wat lagi, maybe khamis ni kot, sbb jemahat tu nak ke Janda Baik ada Bengkel Ijazah Tinggi, so leh la wat bekal utk dorang sambil2 ikut aku ke sinun....

ketemu lagi di lain entry....assalamualaikum....

No comments: