Wednesday, April 6, 2011

Liligen

Sehari sebelum Haziq punya hari sukan ari tu, dia cam ada praktis la kat umah nyanyi lagu2 yang sepatutnya.  So ada la satu part tu dia punye lagu bunyi cam ni

Haziq :    Allah is our God
                Islam is our liligen
                Nabi Muhammad S.A.W is our prophet

Mama : Liligen??? (sabar jer lah..hahahaha)

Harap2 dah lama esok, pandai ler dia tang English nih, maklumlah aku kat umah stok makan belacan kan...mana ada nak spiking london bagai...Citer pasal liligen ni, progress Haziq kat school, so far Alhamdulillah.

Kata Teacher Zira, dia fast learner (setakat ini), cuma kalau dia penat, jangan le paksa, memang banyak no alasan dia....kat rumah aku just check buku skolah utk homework, n praktis iqra'.  At the moment aku tgk bnyk penekanan on iqra' and tulisan jawi.  Maybe awal2 ni sekolah dia fokus tu dulu kot.

Perkembangan lain, dia dah pandai baca Al-fatihah, surah2 dalam Muqaddam setakat bulan 3 ari tu dah sampai surah Al-Falaq, bacaan dalam sembahyang dah boleh baca (sebab kat sekolah wajib sembahyang Zohor dan Asar)....so far aku puas hati dengan apa yang dia dah boleh buat ari ni, especially bab agama, sebab aku tau kemampuan aku kat umah camne....

N budak2 ni kadang2 bila ngan mak bapak susah no nak dengo, tapi kalau ngan cikgu2, bukan main baik, dengar cakap segala lagi....tingat kita zaman kecik2 dulu, cenggitu le gamaknya yer....

p/s: apsal aku rasa entry aku lately membosankan ek?? Maybe jiwa skang tak tenang sbb byk keja kot..hmmm..

4 comments:

Ms Pearl said...

bravo haziq!!!!!
belajar rajin rajin ye nak..auntie hani doakan haziq jadi lelaki melayu tersohor insyallah amin......

Mazni said...

hahaha...gitu ler harapnya Hani...anak bujang aku ni byk drama, jiwa sensitif gituk...harap2 sok dia berabuk spikang omputih cam marissa..x sabar nak tunggu

Ms Pearl said...

haziq ni seni orangnya ni...jiwa sensitif ya? :D - takpe lelaki berjiwa sensitif mesti pencinta wanita ni besar esok...gentleman gituew

Mazni said...

hahahha...bab tu aku rasa yer kot, so far hatinya lembut, mudah dengar nasihat and tak melawan...senang jaga dia, cuma manja je lebih Hani oi..