Wednesday, April 20, 2011

Garam oh Garam

Ai punyer la nak hupdate blog, garam pun jadik modal ke? Sebenarnya ari tu beli barang dapur, aku perasan la garam halus aku beli tu bersaiz besar sket daripada yg biasa....jadi bila nak masak pun xleh la nak agak sukatan biasa kan...

Ingatkan masak yg mula2 jer jadi masin tak reti bajet garam gitu, sekali dua tiga pat lima nam kali jadi camtu gak, ni aku rasa nak kena darah tinggi...aku plak lately malas nak mkn bungkus luar, tingin nak mkn masakan sendiri...tp sekali masak sekali masin, dua kali masak dua kali masin, apa kesss....aku stress!!!

Entry ni dibuat setelah aku br lps makan nasi kari sardin yg masin, errr...jap nak pitam (tetiba rasa ada darah tinggi)

p/s: moral of the story, lenkali beli jer la garam biasa guna tuhhhhh.....

2 comments:

Angah said...

wahhh terpegun aye, kamu tak nak makan bungkus...bajet rajin masak la tu..kui kui kui..

Mazni said...

rajin tu idok kak ina, tapi puas, puas punya pasal badan idok kuruih222....heheh