Thursday, May 5, 2011

Takziah

Sayunya hati baca paper hari ni...Tak dapat kutahan air mata...sedihnya mengenang nasib si ibu yang kehilangan tiga orang anaknya serentak...sesungguhnya Allah itu Maha Kaya...sekelip mata saja semuanya boleh hilang begitu saja...

Hati aku jadi bertambah sedih, bila tengok gambar tiga beradik tersebut (Nursyaza Alisa, Nursyaza Azera dan Nursyaza Sakinah) sebelum kejadian...si adik menghisap susu...kakak terbaring di sebelah.....sungguh comel anak2 itu..hati ibu mana yang dapat menahan perasaan....bagaimana nak ditempuh hidup selepas kehilangan anak tercinta....memang senang mengucap redha....tp kalau aku di tempat yang sama, aku mungkin gila.....bila terlihat gambar anak2 itu, terus aku teringatkan anak2ku....teringat malam tadi aku memarahi Dhia kerana asyik meragam...teringat tentang diri yang selalu merungut tentang karenah mereka ...Astaghfirullahalazim.....terasa diri ini tidak bersyukur dengan kurniaanNya....ampunkan aku Ya Allah...

Kepada keluarga mangsa, sabarlah menempuh ujian Allah...sesungguhnya Allah itu Maha Penyayang...saya doakan kalian sekeluarga ditabahkan hati..pasti ada hikmah tersembunyi...Al-fatihah....hingga ke saat ini, tak dapat kutahan air mata, tatkala menatap gambar mereka, besarnya dugaanmu Ya Allah....


No comments: