Tuesday, May 31, 2011

Sombongnya Kamu!!! (versi lagu Jahat by Stacy)

Aku sebenornya maleh nak citer benda2 cam gini kat blog aku, wat mencemar duli jer...tp saje aku nak citer, utk menasihatkan semua dan jugak diri sendiri...

Aku tak paham naper orang perlu sombong bila dia berpangkat, yang takde pangkat klu sombong lagi la aku tak paham...ni aku namakan as politik kerja lah....kita kerja ni nak kena kerjasama, takleh berkira, tolong each other...tp ada orang, sgt sombong...nampak as good2 forever, tpi hakikat he, propa jer lebih....

Kita klu boleh, buat keja biar sama laju ngan mulut yg de vass tu, tp klu gaya je eksyen de vass, keja cam hapa2...babai je lah..aku sket tak respek camni punya stok..lagi satu yg stok sama2 level, tetiba ada sorang handle project, doesnt matter la pangkat ko aper ko, waima projek tu diketuai oleh budak pejabat sekali pun, ko kena respect la dia, jgn la ko pikir ko pangkat lagi tinggi, or sama pangkat, ko takleh respect dia sbb level ko, nama pun pegang ketua projek kan...dan adalah menjadi kemestian seorang ketua untuk sentiasa dirujuk/diupdate.  Apa rasa ko klu ko jadi ketua, tetiba anak buah ko wat keja tak update ko, ko tak tau aper..tiba2 bos besar tanya, ko nak jawab aper...takkan ko nak burukkan anak buah ko plakkan, nampk no ko tak profesional....

Yang aku heran benda2 ni dibuat oleh orang yang nmpak pro..nak citer details takleh la kan...tp kesimpulannya, jgn la nak sombong tak tentu pasal..nak berbirokrasi segala klu just dlm jabatan yang sama, kita keja nak cpt, keja byk, tp masih nak ikut style zaman dulu, dressing nmpak hupdate maut, tp otak karat zaman batu....klu benda yang tak patut birokrasi, jgn la ngengada nak berbiro bagai, tapi kalau benda yang memerlukan birokrasi, pandai plak ko nak ngelat...

Moral of the citer, apa lebihnya kita buat sombong..esok kita tertonggeng dlm longkang, orang nak tolong ker? esok kita sakit, orang nak tengok ke? tolong la weiii...

arghhh...i hate this kind of feeling!


credit to google, i luv this pic

2 comments:

Angah said...

Maz, aye pon menyampah btoi le dengan org yang macam ni. kadang2 kita boleh jadi down bukan sebab kerja tapi sebab adanye org yg berperangai tak siuman ni.

Mazni said...

kannnnnn...mencik tau...tak pasal aura negatif meresap kat jiwa i...tak suke tak sukee...