Monday, May 30, 2011

Majalah Apo?

Aku tak tau la korang familiar ke tak ngan magazine ni..As, ko mesti tau kan? dulu abis kelas aku selalu singgah kedai mamak carik....

So smpi skang wlu dah tua tapi tak bangka lagi, aku still peminat no. 1 magazine ni...utk yg tak biasa, ni adalah majalah katun, dia ni adik kepada majalah Ujang....bezanya Apo? ni lawak dia versi kering sket...tak sesuai utk budak skolah kot, tp sebenarnya aku no hal, sbb kt info Apolusia tu byk gak fakta dia bagi..

Berbalik pada Apo? ni, ni jugak merupakan salah satu terapi stress aku n Epoi...biasanya ktorang baca bersama2....n konon2 berdialog le berdua bila tgk citer kat dalam tu...paling aku tak tahan lawak si Lambok yang mmg tahap dewa punya stok...aku mmg sentiasa ternanti2 lawak dia..cam this month, dia wat citer pasal tuan puteri turun mandi, pastu kononnya dia nak curi baju puteri tu, nnt dia leh wat permintaan apa saja bila tuan puteri tu nak baju dia balik (ala2 cam citer dulu2 tu...)..so malam tu dia g lah...dari belakang ni nmpk la orang rambut panjang mandi...masa tu kul 12 malam lebih...dia pun cpt2 la amik baju tu, masa tu dia cakap gak...eh nape baju ni bau lain macam ni...tp takpelah....

Tetiba si 'puteri' tadi terperasan yg si mamat ni dah amik baju dia, terus dia g kat mamat ni n luku kepala dia, rupanya si 'puteri' tu org giler kt kg tu...dan2 tu jugak orang2 tua kg mamat ni kuar dr persembunyian, gelakkan mamat tu yg percayakan ckp dorang kt kedai kopi, pdhal diorang nk kenakan dia jer...

Eh meleret plak...citer camni tak best..pd those yang ala2 sempoi cm aku, cuba la try baca Apo? ni sekali...tp klu bukan taste korang, tak dapek la den nak nolong.....apapun, aku ttp follow Apo?...terapi stress dengan harga RM4.90, mana nak dapat...

No comments: