Tuesday, May 3, 2011

Hujung Minggu Itu..

Assalamualaikum...bertemu lagi kita Nona Rogayah dlm ape citer blog (ewah...orang berblog ko nk berblog, nyudahnya buta IT, haram tak bergajet blog ni hahhhh).....kutukku kepada diriku sendiri..

Ekceli, aku punye tujuan asal berblog ni adalah untuk saje2 lps tensi, upload masak2 kegemaran....idok ku tau rupanya dari blog nih, ko bulih menjana pendapatan, ko bulih menarik trafik yang kencang...ewahhhhh.....tu pasal la den punya follower pun suku sakat jer, tu pun i terfollow diri sendiri (aww malu, sambil masukkan muka ke dlm baju)....

Dah dah bab mukaddimah, i ni kan, klu dapat stesen, mmg laju...nasib baik tak jadi juruhebah radio (klasik gitu sebut juruhebah kan, tetiba teringat RTM)...klu jadi DJ, mau org tutup radio, x lalu mendengorkan pencecehanku...

Entry kali ni takde apa yg istimewa, saje nak hupdate citer hujung minggu ari tu, alkisah exam dah mula, maka sibuk ler aku sebagai Peg. Kawalan le kekhononnya..bagi memastikan perjalanan exam in order, jadik bertugas ler seharian Sabtu ari tu, nasib Ahad cuti, dapat ler rehatkan badan...plan, lps abis exam, nak berchoti, maklumlah 2 minggu akan datang ni direct takde weekend, sbb exam dah start, so semua hujung minggu ku lebuhhhh...tu pun semester ni ada paper kena wat malam, arrkkk...takut seyyyyhhh....

Tp malangnya, tak dapat nak berchoti, hotel semua penuh, udah dua minggu ku mencarik, tp hampaaa...so terpaksa la lepak umah.  Kebetulan adik nak singgah from Kedah sebelum balik kg for cuti sem.  So Ahad tu lepak2 umah, bawak bebudak main kat Tasik Shah Alam..seronot sakan dorang.  Aku ngan Epoi konon berbekal goreng kopok pisang segala, nak lepak2 atas tikar la khonon, sambil merhati anak main, sekali tu mujur aku follow, kaki Dhia tersangkut masa panjat nak main gelungsur tu.. last2 aku jaga Dhia, Epoi jaga Haziq.  But it was fun, berpeluh gak ktorang mengejor dorang....elok le wat cenggitu drpd asik jalan ke shopping complex.  Muka aku nih takleh caya, konon masuk nak beli lauk, tup2 seratus dua abis gituk jer....bab membazir aku lah rajaaaaa....

So Isnin ari tu, konon nk lepak umah akak.  Aku buat bubur lambuk versi Terengganu.  Punyer la excited nak makan, smpi lupa nak snap pic.  Ish!! sayang betul...Epoi kata "terbaik dari ladang"!!  Since nak makan kat umah kakak aku...byk la aku buat, 3 pot beras.  Smpi melimpah ruah periuk aku, terpaksa ceraikan mereka menjadi dua periuk. Since aku tak snap gambo, takyah la citer resipi dok? Nnt lenkali klu buat, baru aku citer resipi...tak feel la takde pic.

So ari ni cam biasa masuk ofis.  Elok nak turun, hujan menggebu2...nasibbbb baikkkk aku dah bangun mandi siap semua, klu tak, mau aku berteleku dlm kain selimut, asal Isnin jer aku mandommmm...apa punya perangai daaa...so sebelum g keja, tinggalkan lauk kat adik..buat singgang ikan, goreng ikan, tumbuk sambal durian, ulam kacang botol....nikmattttt...sempoi kan, tu ler lauk orang kg namanya...

Itulah saje citer saya.  Tak sabar nak balik jumpe si Dhia, call tadi petang, katanya jatuh telentang masa main keta, sian anak dara aku tuh.  (Nampak gaya cam nak jadi tomboi je Dhia nih, skirt2  tak mau pakai, semayang nak pakai songkok...sabar jer lahhhhh)

Tu saje, smpi ketemu lagi....malam ni ingat nak buat Kek Kukus Coklat, ikut resipi Pn Hana from Japan @ Kuantan nun, dah lama nengok resipi, tak tertry lagiii...geram plak...

1 comment:

Angah said...

hahaha klakor la...nak masuk dalam baju senirik...malu la tu..kununnn