Monday, May 30, 2011

Baca Yasin pada pukul 2 pagi...

Letih ari ni, ngantuk...mana tak nyer, baca Yasin kul 2 pagi...nak tau naper??

Malam tadi tetiba Dhia jaga and cakap 'takut..takut'...sambil tunjuk2 kat tepi abahnya..dia tido tgh2 ktorang...so aku ckp la...apa dia..tak nampak apa pun...so aku suh dia tido n cuba convincekan dia..takde apa2...

Tup2 dia terjaga lagi, kali ni dia mcm takut giler..sambil nangis2 ckp takut2 n tunjuk tempat yang sama...aku dah lain macam...terus aku kejut Epoi suh bukak lampu.....masa Epoi nak bangun buka lampu tu Dhia menangis n terus berdiri sambil ckp takut2 n tunjuk tempat lain plak..seolah2 'benda' tu pun bergerak....lagi la aku cuak beb....

Dan2 tu la aku capai Yasin kat kepala...terus baca Yasin n segala doa yang ada dalam buku Haron Din (aku beli buku doa2 masa teman kawan g berubat kat Darussyifaa 2 thn lepas)....dah baca2....masa tu jugak la Haziq bangun, cirit plak...aku tak masak semalam..agaknya dia tak biasa makan kuah masak tempoyak kot (tengahari tu ktorang g makan kat Temerloh Catering, kat Auto City, Section 15, kat area bakal rumah ktorang tu...tempoyak dia mmg terasa)..

So berbalik pada Dhia tadi, aku baca Yasin smbil usap2 kepala dia...pastu dia pun tido lah....aku plak yg takleh tido, berdebar2 jer...smpi la kul 4.00 pagi....tu pun dah segala doa aku baca...yg aku jadi seram semacam sbb minggu lepasnya, aku kena 'tindih'....tak penah2 seumor aku duk situ jadi benda2 camtu, so sejak ari tu mmg aku seram sket rasanya...

So tidurlah kami smpi ke pagi...pagi tadi, masa antar Dhia ke rumah bbsitter, dia still tido.  Elok smpi sana baru dia jaga...dalam mamai2 tu aku tanya dia...Dhia nmpk apa malam tadi...dia kata ulat!!!...

Ulat katanya!!!...punya la mak ko ni rs nak luruh jantung...tp aku rasa bukan, sbb aku tak nampak apa2 serangga pun smlm...maybe dia tgh mamai tadi, nnt petang ni aku nak tanya lagi...tp harap2nya bukan la.....seram plak rasa....


No comments: