Sunday, May 15, 2011

Oh Penat!

Assalamualaikum kengkawan..pekabo?? Rindu nk menjengah blog, apakan daya, tak sempat.  Minggu ni sgt bz giler...keja byk, mesyuarat byk..nak cuti plak byk hari...hamik ko..pakej dpt....paket hati tak tenang gitukkk...

Tp Alhamdulillah...setelah dibalun petang ni lepas jg exam tghari tadi, dapat le siapkan mana yang urgent.  Wasiat pun dah bergantang bagi kat colleagues...aku pesan kt dorang 'Pls dont' 'miss' me next week"...kejam tak.

Actually last week aku amik mak aku kt Trg, bwk ke sini utk berubat...bawa ler ker Pusat Rawatan Tradisional As-Syifaa dekat Bangi....so duk kulu kilior gitu la, bila dah bwk ke sana, rerupanya mak aku ni ada darah kotor yang berbelas tahun dulu bertapa di situ ...itu yg buat dia sakit.  Solutionnya ustaz tu suh wat bekam...menggeletis mek aku bila kata kena wat bekam lintah...ustaz kata lintah paling OK sbb dia mmg makan darah kotor...klu kita takde darah kotor, letak ler sepuluh lintah pun, tak mau dema ngisapnyer...katanya...klu wat bekam cawan, takut tak berapa efektif...so dah check2...ustaz detect sakit kat mana, kt situlah lintah akan diletakkan.  So kena la dlm 3 ekor lintah...hitam darah keluar..ustaz kata darah mek aku ni klu keluar, cam minyak itam tu kaler dia dan pekatnya...ish ngeri..sekor lintah tu RM20, ustaz bagi diskaun 3 ekor RM50, campur2 aku ngn kakak wat refleksologi, aku urut badan sket, mek urut n bekam, semuanya RM215.00.  Giler murah kan.  Ustaz tu rupanya best friend Dato' Fadhilah Kamsah....seronok..sambil2 dia buat rawatan tu, dia bagi nasihat tuk jaga kesihatan.  I loooiikkeee...

So ari ni mek g repeat treatment lagi, ari ni bekam lintah lagi dua ekor, smlm tak abis kot...sbb balik smlm darah itam masih kuar...harap2 pasni mek OK lah..sian dia, sakit makan tahun rupanya....darah kotor tu sbb masa mak aku bersalin arwah adik bongsu 18 years ago, rahim dia dah dibuang, since rahim dah dibuang, darah kotor tak dpt kluar regularly lagi, tu pasal dia terkumpul dan menjadi racun dlm badan.

Pesan ustaz, sebulan sekali amalkan minum air kelapa, bagi bersihkan racun2 dlm badan....

So petang smlm mak mertua dah smpi, turn bersama mertua pula....malam tadi tidur kul dua pagi, mana nak bersihkan umah, basuh baju, kemas baju..dah la pagi ni keja lagi...letih...mmg 3 minggu yg erkkk...harap2 leh g bercuti ngan tenang...so tu sajer kot..nnt kita roger lagi..daaa...

1 comment:

Angah said...

perghh bz deme..aye dengor pun penat!