Thursday, June 23, 2011

Geram Jangan Engkau Geram!

Oh saya sangat geram...rasa nak nyanyi lagu geram...klu boleh tanak luah kat sini, as usual, hanya yang terindah utk blog, tanak kenang memori duka gituk...

But I've to write it here, I need to express what I feel so that I tak burst out bertukar menjadi gaban maupun hak hogeng.  Saya ini hanyalah pencacai sahaja bukannya pembuat keputusan tahap dewa.  Sekiranya saya si pembuat keputusan, maka tidaklah saya berada di jawatan ini.

Arakian, segala yang berkaitan memerlukan saya ada bersama bagi memastikan kelangsungan kerja (umpama takleh berenggang dgn saya yang gebu ini, isyy, tolong tahan rasa nak muntah ye)...padahal kerja sy sgt blonggok2 dan terpaksa pula membuat kerja terpaksa menjadi tukang semak kerja orang di tempat orang lain di musim menyemak kerja ini.

Bila hari semakin hampir kepada 'deadline', maka kedengaran suara2 berkata "hari tu lagi sy dah ckp buat bengkel segala"...lalu sy menjawab " u juga kata nak siapkan template kan? U yang hutang template, kenapa nak bising pasal bengkel?"

Kesimpulannya, tugas sy hanya menyediakan platform utk mereka berjimba2 berbincang itu dan ini tetapi oh tidakkkkk!! Sy kena sentiasa ada bersama utk sama2 menyumbang idea, kerana katanya jika tiada saya, maka siapa pun tak boleh buat! Oh! Pentingnya saya?????  Arakian, orang2 yang sepatutnya memuntahkan resolusi itu tidak pernah hadir memberikan komitmen, ttp input saya si orang kecil ini juga yang diperlukan.

Resolusinya, senang sahaja.  Jangan berjanji itu ini kalau tak mampu menunaikan.  'Blame Game' is not in my dictionary so pls....i refuse to play.  Senang2, tutup sahaja program itu, menjawablah dengan KPT.  End of story!

p/s : Ayat2 di atas perlu disasterakan untuk mengawal perasaan Hak Hogeng!  Versi pembacaan perlulah ala2 propa drama nusantara gituk...:o)

1 comment:

Angah said...

ok aye baca karangan mu ini dalam versi ' kak kiah propa' ehekk...

sabor bebanyk ye maz...engkau sangat dihargai..kuikuikui...