Thursday, June 30, 2011

Ex BF? No! no! no! no!

Alahai, cam renyam nak citer pasal ex bf, saje je getik benornya, nak memberikan pendapat...aku tak tau la pendapat orang lain apa kan? tapi bagi aku, ex boifren can never be our friends anymore...

Sebab apa? Sebabnya tipulah kalau ko kata ko mmg dah takde apa2, semuanya just kawan jer, sedangkan ko dan dia ade kenangan masing2 yang mungkin takleh lupa, ye lah, tpt jatuh lagi dikenang, inikan pulak tempat bermanja, ye dak?

And, the most important thing, buat apa dia nak kawan ngan ko lagi? Nape nak amik tau pasal ko lagi, what for? Ingat, cara berkawan orang dah kawin ngan belum kawin lain, bila kita dah berkahwin ni, pepandai la limit mana yang patut, ingat...kita ada laki (bagi yang dah kawin)  yang perlu dijaga hatinya...ingat...jangan kerana nak berkawan dengan ex bf, umahtangga kita plak porak peranda...

Bagi aku sendiri, even mak muka tak sejelita era pazira, tp mak tetap insan yang hingin dicintaik dan mencintaik okeh, jadi sebelum percintaan kekal berakhir dengan si Epoi, penah la gak bercinta....jadi bila Ex bf datang balik kerana ingin berkawan, bertanya khabar, ianya membuatkan aku jadi hhmmm...bukanlah berbunga perasaan or what, tapi terganggu, sbb aku dah ada my own family, and i'm happy with my current life, and dia juga happy with his life, so buat apa nak tanya2 kabar? Nak tau for what? Nak tau sama ada aku bahagia ke tak dengn life aku? Buat apa? Lainlah dia tu duda, tanya kabar aku yang Nauzubillah janda pada masa tu.....aku nak borak pun kelu la weh! Dah takde modal.

Jadi aku telah mengambil keputusan, kepada orang2 yg pernah muncul dlm hidup aku (ex boifren lah), aku tidak mau berhubung atau tau apa2 tentang mereka dan tidak mau mereka tau apa2 tentang aku....I'm just happy with what I have now, dan aku tidak mau terganggu dengan perkara2 yang tidak perlu.  Perasaan adalah sesuatu yang subjektif, yang sukar dijangka, mulut boleh cakap tidak, tapi hati?

Yang lepas biarlah lepas, aku taknak mengenang benda silam... itu saje utk ari ni, jap lgi nak pack2 baju, esok nak ke Langkawi...See u on Monday!

3 comments:

A m m i said...

i'm stil in contact will my ex-bfssss

momyluna said...

yaaa...tu dia... aku tau sape yg dimaksudkan ituk...
tempat jatuh lagi dikenang, inikan lagik tempat bermanje..x gituk nyah.. :P

Mazni said...

Sheila : kelles ko nox? Bijak menjaga perasaan, mak terganggu nox..

As: Tau takper, hanya ko yg mengertikkkkk..mmuahhhh