Monday, September 24, 2012

Surprise!

Di sebalik kisah tak berapa happy masa check up hari tu, aku dikejutkan jugak dengan berita lain...hari tu aku kena scan jugak mcm aku ckp dlm entry lepas kan...

So aku tanya la yang tukang scan tu..."baby I boy kan?" ..dia cakap nnt dulu, dia explain satu2 psl baby in terms of tulang, otak, berat, etc...oh ya...pd masa tu jangkaan berat baby aku adalah 2.90.  Aku expect nnt masa bersalin lagi besar kot sbb kawan aku jangka berat 2.60 sekali bila lahir 3.0.  Lagipun Dr dah ckp sebelum ni, si kecik ni berat mungkin akan iras2 Dhia klu cukup tempoh eramannya. 

Skali scan punya scan...rupa2nya gegel daaaa...nampak terang2 lagi sign McD tu, kata yang tukang scan tu, 100% gal sign....aku ngekek gelak ngan Epoi, cam tak caya jer...x pernah lagi jadi camtu...oh ya...lupa nak ckp...peralatan ultrasound kt PPUM now aku perasan semua baru, skrin besar, maklumlah dah ada bangunan Klinik Ibu Mengandung sendiri, x mcm dulu...so nampak la lain sket....

Yang aku ngekek gelak ngan Epoi, sbb preparation kami tuk anak lelaki.  Cadar pun aku beli gambar lori kapalterbang segala, hihi..baju plak mostly aku beli putih, cuma last2 tu byk beli kaler boy which is Blue..baju renda2 segala mmg takder...kain selimut n bedung pun semua biru...hahahha...lawak2...

Mengandung kali ni, sejak2 ujung2 preggy ni, aku ala2 rajin sket tau, rajin kemas umah, rajin mop lantai, rajin masak, rajin semua la, rumah nk nampak cun jer....jadi dlm ati tu ala2 terdetik ..."betul ke anak aku ni boy, rajin buat keja pompuan aku nih"...cuak gak acik takut2 lembut ker apa kan, aww..mintak simpang....sekali bila dapat tau gegel tu, baru la logik sket.

Lagipun perubahan fizikal aku sama mcm Dhia dulu esp bab2 kehitam2an di kawasan2 biasa org mengandung kena.  In fact kali ni lagi teruk. Makan pun suke ikan, sama mcm masa pregnantkan Dhia...rupa2nya nak dapat gegel lagi...

Dulu kalau bb boy, aku plan nak bagi nama Thaqiff Mirza, nama yang aku plan utk Haziq dulu. Thaqiff = bijak dan cepat faham.  So dlm tempoh mengandung ni aku asik panggil dia Thaqiff la, lagi pulak kuat menendang yang hamat smpi terjerit2 aku klu kena tendang (masa awal2 dulu, ni dah sendat membeso, menggeliat jer dia)...

Si Dhia n Haziq plak cadang kalau baby gal nak bagi nama Elisya Ariana Mirza...huish..nama cam penulis novel tu..aku gelak je ngan Epoi.  Mana dorang terfikir nama tu tak tau la...makna pun aku tak tau...so bila dah tau gegel ni, aku pun plan la nak guna nama yang dorang bagi, tp since ada yang xde makna, aku cari iras2 la.  Tu pun xdela 3 perkataan yang mcm dicadangkan.  Retis beno rasa.  Si Dhia dulu asalnya nk bagi nama Dhia Mirza, sekali sama cam nama artis hindustan plak.  Tu yang letak Hannah kat tengah2...maklumlah hidung stok2 pelepah nyior ni, idok la berani teman nak letak nama Hindustan..hehehe...so itu saje surprisenyer...konon nak simpan smpi baby lahir, xnak ckp kt parents, sedara mara n kawan2..tp sbb aku ni element of surprise tu takder, excited 24 jam, camni la jadinya.

Misi hujung minggu ni nak korek baju Dhia lama2 (byk aku dah sedekah kat orang tp yg mana aku sayang sangat2 aku simpan)...nak basuh n guna utk si kenit nih.   Preparation ke hospital sume dah siap.  Tunggu signal baby jer...sungguh tak tenteram.

Ok itu saje dulu, ketemuk lagi nnt..daaa...


6 comments:

Ms Pearl said...

aku ni hanya boleh berangan je lah hehehehhehehehehe

teringin nak namakan anak Natrah! boleh? takpun Isabella gitew! tak pun lagi satu aku suka Nina! ha!

apasal takde nama baby boy? heheh pasal aku plan anak lelaki (dulu ingat mula mula dalam perut tu boy) rupanya girl..doktor silap info dah plan megat abdul raziq kan?? kampung sikit! hehehehheehhehehehe

Mazni said...

hehee...comel apa Hani Raziq tu, tp tang Abdul tu lomah sket..hahaha..btw aku suke Natrah tu....n Nina sound manja2 gituk....kikiki....anak bela bbsitter aku ada nama Isabella, comeyyyyyy gilerrrr....

Angah said...

aye ni sebab dah sampai 9 tahun tak de beranak-ranak, nama yg dah di standby ukt anak pun aye dah lupe...

Mazni said...

Eh, rasa Kak Ina ada tulis kt blog kan nama2 depa...dah 9 thn rupanya ye Kak Ina, kejap jer...xper..sabar lah..InsyaAllah ada rezeki tu, cepat n lambat jer..yg penting, i tgk u and Abg Din loving alwizzz...

tiHa79 said...

aku suke shamimi...nur shamimi...cahaya yang berbau wangi..perghh...bawak ke syurga tu..hahahhahaha...!!!

p/s dah dpt sms ko n upenye no.tel ko ada dalam simkad... :D sorry tak reply..line kena barr..uhuk!

Mazni said...

hihih...panggil mimi yer..manja tu....