Tuesday, September 18, 2012

Alhamdulillah..Rezeki Anak

Aku tak ingat sama ada aku pernah citer kat sini pasal aku mohon Biasiswa Kementerian Pengajian Tinggi utk sambung belajar peringkat Master..  Malas nak godek entry lama tengok...

Tapi kan kan..semalam kan...result dah keluar....sekali kan...kan....Alhamdulillah..aku berjaya dapat biasiswa Hadiah Latihan Persekutuan (HLP) tu tuk wat Master dkt universiti tempatan.  Universiti mana? Haruslah UiTM di hatiku forever and ever.

Inilah dinamakan rezeki anak kan? Aku sentiasa percaya setiap anak ada rezekinya.  Dulu Haziq aku dapat N41, Dhia apa ek, x igt plak, tp ada lah jugak.  Pastu si kenit ni punya rezeki aku dpt HLP tu.

Actually aku betul2 x sangka dapat sebab time kena interview hari tu, aku tak rasa mencabar pun, sebab soklan yang aku dpt sgt sempoi.  Aku orang ke-5 group aku yang kena goreng.  4 orang pertama semua kena bancuh dalam 40 min gitu.  Time aku, 15 min jer.  Aku macam???? Biar betik?? Nak kuar bilik interview pun segan sbb rasa macam calon yang ditolak secara admin...xyah meeting xyah apa, straight away reject....

Tp siapa sangka, rezeki Allah Maha Kaya...aku dapat jugak.  Cuma ralat sikit sebab kawan aku yang mohon sama2 x dapat.  Sian dia, dah la bertungkus lumus masa dalam pantang, pastu datang interview pun masa dalam pantang, sekali x dpt.  Kalau dah bukan rezeki, xpelah, janji dah berusaha.  Tp bagi aku dia maybe dah dapat bahagian dia awal, sbb masa tgh sarat pregnant baby dia tu, dia dapat naik pangkat, plus hubby dia juga.  Tak ke hebat tu...InsyaAllah rezeki tu ada, tak tahun ni, tahun depan ada lagi.

So keja aku pasni, nak kena apply utk tpt pengajian plak la.  Kalau ada rezeki, InsyaAllah akan mula pengajian next session which is 2013/2014, mula September 2013.  Kursus yang aku nak amik plak conduct hujung minggu jer.  So Isnin to Jumaat to, I'm free....hihihi....got more time for baby n kids, BUT of course bukan 5 hari seminggu penuh aku dpt layan depa sebab buat coursework ni byk assignment biasanya.   Tp sekurang-kurangnya dpt cuti dari kerja, dpt belajar, more time for my family, is really a big thing for me already and aku sangat2 bersyukur dengan rezeki yang Allah berikan.

Kalau semua berjalan lancar, boleh la aku tukar sekolah anak2 ke Shah Alam for 2 years.  Tp apapun tengok keadaan macamana.  Yang penting aku kena pandai keta balik la..huhuhuhu..ni yang lemah ni...

Wish me luck ya friends! 

2 comments:

Angah said...

woiiiii sonoknye....berapa lama pengajian tu? salute ar...tahniah ek

Mazni said...

Alhamdulilah Kak Ina. Master biasanya dua tahun. So start Sept 2013 kalau takde aral. hihihi..