Wednesday, September 12, 2012

Makin Dekat..

Lupa nak cerita, 03.09.2012 hari tu first time aku g check up kat PPUM selepas duk bergelumang kat Klinik Panel.  Aku kan ada masalah baby ala2 songsang ari tu kan..in fact masa g check ngan panel 01.09.2012 pun kaki baby masih kat bawah...jadi aku ala2 fobia di situ....so aku ckp2 ngan baby...pusing la sayang...pusinglah...

Alhamdulillah, bila check kat PPUM ari tu, baby dah pusing..kepala dah kat bawah cuma tak masuk sarung lagi.  Dr. rasa baby semua and katanya, kalau cukup 'eramannya', size baby aku InsyaAllah sama cam kakaknya si Dhia.  Dhia dulu 3.67kg tu...adoii..aku igtkan perut duk kecik mula2 baby pun kecik.  Berat kali ni aku naik 5kg jer, tu pun sebelum raya aku naik 3kg.  After raya tambah 2kg (byk makan ketupat rendang kot..hehhe)..

Apapun, aku berdoa moga dipermudahkan segalanya.  Risau gak ni takut terberanak awal.  Kawan aku dua orang dah, duenyer lain, tapi bersalinnya dua minggu awal.  Yang sorang tu due 27.09, tup2 semalam air ketuban tumpah separuh jer pun, n dia x sakit.  Tp bila Dr. check, balance air ketuban dah x cukup and dia kena bersalin juga...until now tak tau dia bsalin operate or normal tapi kul 5 ptg tadi dah selamat bersalin...eii..atutt..keja kat ofis bersepah lagi ni...

Skang ni kat ofis aku ala2 peak season sbb budak2 baru mendaftar.  So banyak la kerja sket.  Pengganti aku pun x sampai2 lagi.  Aku request masuk September as this will be a high time for her/him to learn.  Sekali x sampai2 daaa..so aku terpaksa la wat ala2 fail meja (org gomen tau la fail meja tu aper) bagi setiap kerja yang aku buat so that pengganti nnt senang nak refer or faham.  Arahan kerja standard tu ada, tp terlalu umum so takut dia tak faham bila takde guidance.  Fail meja ni amalan aku since kat Fakulti Sastera masa aku bersalinkan Haziq dulu.  Jadi bila aku bersalin, pengganti aku pun senang and aku pun x dikacau sangat...semua detail, file, softcopy hardcopy and sape nak rujuk aku note kt fail meja tu, so harap2 semua OK kot..)

Due date aku 7.10.2012 ni.  Aku cuba minta cuti awal dengan bos which is 01.10.2012.  Rasa nak rehat sikit sbb bila duk ofis, postur badan maybe tak sesuai so ari2 aku selalu sakit and susah nak berjalan.  Tapi kalau pengganti tak sampai lagi, susah gak...apapun..doa2kan aku dipermudahkan semua ya....

Oh ya, kali ni aku plan nak pantang sendiri.  Kebetulan plak, ada kedai runcit kat bawah rumah and ada barang makan mcm sayur, ayam ikan which is depa leh wat delivery...jadi, saya sangat suke laa..x susah sangat nak cari bahan makan.  Otherwise, nak kena beli stok tiap minggu lah...Epoi dah sampai.  Nnt citer lagi.  Aku nak citer psl hal sekolah anak asik x dan jer....


2 comments:

Angah said...

semoga dipermudahkan segala urusan kerja dan juga hal-hal bersalin...kuatkan semangat ye Maz,caiyokkkkkkkkkk

Mazni said...

Amin Kak Ina...;o)