Tuesday, January 26, 2010

I Luv this Pic

Tadi aku baru je download pic anak2 sejak lepas raya haji ari tu.  Nak gelak plak tgk gamba2 dorang....alang2 laki lmbt sampai nih, aku download le kt sini sedas dua...gambar ni masa on the way back to Kuala Kangsar masa raya haji ari tu....dua beradik ni duk blakang wat aksi manja kucing...so ... apa hasilnye???  jeng jengjeng....


sayang bucuk2 adik abang kojik nihhhh....(time baik ler..hehehe)


Haziq : Mama...tgk ni..Kojik baik kannn....


Dhia pegang sendiri la..abang kojik dah penat dahhh....

Kata orang, anak2 ni macam2 ragam, dan perangai kita masa mengandung, 99% daripadanya akan menurun kat anak (x silap aku kata Dr. Fadzilah Kamsah ni)

So far, memang ternyata kata2 itu, sbb nmpk sgt charactor aku masa ngandung kt dorang dulu terselah.  Haziq orangnye lembut (bukan pon ye)...hehehe...sopan santun tp byk ckp jugak..tp dia banyak mengalah...rasanye masa aku peknen kan dia dulu, aku sgt menjaga tingkah laku, sbb ahkak2 kt tpt lama dulu selalu tegur perangai kalau ada termengada2 or tak semenggah....hasilnye...alhamdulillah, setakat ni baik, cuma dia sangat manja dan kalau menangis suke melalak2 cam kena balun gegiler..walhal cubit pun tak..kekadang tu, time angin crazy aku datang, aku bagi la sedas dua...alang2 dah melalak org tak wat apa, terpaksa la aku 'apa2kan' dia...tp bukanlah nk mendera, cuma mengajar...(ehem..betul ke ni???)

Dhia plak aku ngandungkan dia time stress and honestly teraccident (penangan tinggal laki 3 hari sbb ada bengkel kt langkawi)..awwww.....masa time dia ni..aku sgt2 stress dgn tpt keja, byk keja, time mengandungkan dia berlari ke sana sini melayan bosku yang manja itu....masa ni aku sgt lasak....dan emosi (cpt baran, dah la baran, korang bayangkan lerr, yang mana kenal aku tau ler perangai ugly aku nih)...hasilnyer, dapatla Dhia kenit yang baran tahap gabannnnnn.... tp cerdik..maybe masa aku ngandung dia byk benda aku kena blajar cpt kt ofis nih.

Kadang time marahkan dia aku kena carefull, aku takut dia campak barang kat tangan dia, penah dulu dia tepuk meja marah, tekejut aku nengok kederat dia tuh, manja tahap gaban...sgt keras hati (dia dulu slalu gigit aziq klu tak dapat barang yang dia nak, nk melawan kedrat dia tau dia kecik, so apa lagi, sengat pakai gigi ler...gigi lak tahap cam diasah2, bukan abang dia je kena, budak lain kt umah bbsitter pun kena, sian dorang)...dipendekkan citer, nk marah anak pun tgk la ikut sape kan?? Moral of the story, terpaksa la aku mengadun anak aku yang sorang ni secara psychology....lagipun klu ikut bulan islam, dia lahir rabiulakhir, mmg perangai degil sket, tp tak tau la betul ke tak....suka2 tgk jer....

Jadi, tu jer kisah anak2 aku...pesanan kepada ibu2 yang tgh mengandung, atau plan nk mengandung or termengandung, jaga2lah tingkahlaku supaya anak2 yang lahir esok2...sopan santun, menjadi anak yang baik, menyenangkan hati ibu bapa dan minta semua2 yang terbaik lah...apa yang aku citer kat atas tu bukan kata anak aku tak baik ke apa ker, cuma pengalaman tu buat kita terfikir, betul kata orang2 tua rupanya...tp kalau boleh jgn la time peknen je nk behave elok2, sepatutnye sepanjang masa la perangai elok...eh rasa cam penceramah bebas la plak...dah panjang giler ni..so kt sini dulu, nnt aku upload gambar si kenit aku yang berdua tu di next entry...tata...

No comments: