Wednesday, January 13, 2010

I luv cooking

Kali ni aku nk citer pasal me n cooking.  Actually, aku sangat suke masak...masak ni kiranye my passion la..masak boleh buat aku ilang stress dan rasa sangat2 happy especially bila orang suka makan masakan aku.

Kengkadang tu masak bagi orang ofis makan sbb nk tgk feedback n rasa enjoy sgt dapat bagi kengkawan makan hasil air tangan sendiri.  Aku sangat2 teringin nk buat something yang boleh menghasilkan duit hasil dari minat aku ni, tapi takde la sampai tahap bukak restoran ke apa (tp kalau ditakdirkan boleh buka, Alhamdulillah).  Target aku dapat niaga nasi lemak tepi jalan pun takpe...sbb aku tgk kt KL ni orang niaga nasi lemak lagi kaya dari org makan gaji yg nmpak keles2 tu...

Anyway, entry kali ni aku nk post a few pic hasil masakan aku.  Harap takde yg slh faham nk show off ke apa, tp aku suka amik pic after masak, especially yang agak2 menjadi tuh, yg tak menjadi simpan dlm ingatan jer la...so ... i present you....me n my cooking yg sempat i snap.


My Ayam Masak Merah (resipi from buku Ketuk2 Ramadhan Sheila Rusly)



Ayam Kurma favorite Haziq (thanks Hani for recommending this menu for my kids, they luv it so much)



Kari ikan (favorite husband)


Atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan, mak tak dapat hupdate a few lagi masakan kegemaran ktorang.  Takpe, next time kita try lagi yer...adiossss

No comments: