Thursday, February 2, 2012

FRUST!!!

29 Jan ari tu sepatutnya berakhirlah keja2 renovation kt umah aku nun. Bila nengokkah hasil ada yg aku ok, ada yg x ok membuatkan aku jd down pun ada. Aku study itu ini, survey itu ini, last2 ada sj yg x kena.

Pendek kata mmg penat nak melayan masuk umah br. Pegi kedai beli kipas, aku dah ckp ukuran siling sekian2..tup2 rod kipas tu pendek n bila ltk rod panjang, terbonjol la nmpak wire bselirat..dah satu hal aku nak pikir camne nak cover benda alah tu. 

Sakit sti gak ngan mamat kedai GC kt Nilai....ckp poyo2...aku ni pun ye kan lah, kononnya dgr from expert...kononnya lampu yg aku beli tu giler trglah, siap double bulb, so xyah byk2, so utk bilik anak dua bijik downlight dah  ckp katanya....sekali...harammmm....malap gile bilik anak2 aku, baik aku dgr ckp indon plaster ceiling, nasihat dia lg blh pakai...(serius...)

Pastu tambah sakit ati lagi, ari tu aku beli additional kipas, aku mmg sebelum ni sume amik KDK, so igt nak tambah satu lagi utk dining, Mamat kat GC tu pun ckp lah, amik jenama Alpha ni, tgh promosi, angin pun kuat, lagi power dari kipas Yirogi (erk..betul ke eja ni, yang angin semulajadi tuh) yang abang amik ari tu, katanyer...

So aku n Epoi pun amik la sekonyong2...aku fikir bagus la klu angin dia kuat, nnt leh tempias2 kt dapur aku masak, takyah cari kipas extra...skali bila pasang, haram tak berasa angin, aku rs nak hantuk kat dinding jer...RM300 gak tu, baik aku beli yang KDK yg kipas 4 bilah tu, baru RM230, angin pun laju, hangin!!!!!

Ni semalam kontraktor Melayu tu baru nak moncol nak setelkan part dia yg belen2 tu. Janji ngan laki aku kul 10 pagi, skali kul 11 pun x smpi lagi, tu pun bukan nk sms ke call ke inform, laki aku call br nk ckp, kat klinik la, anak demam la, klinik ramai orang la.  Yang aku tak tahan tu, tiap kali dia datang buat keja kt umah aku, mesti bwk anak n bini dia...pdhal umah kt Sek. 7 jer, aku cam heran ngan bini dia tu, klu aku, lagi baik duk umah, selesa, leh tgk tv ngan anak, buat kek ke, cekodok ke tggu laki balik, ni nak g melangut tgk laki wat wiring ngan habuk segala, anak nyer plak dilepas nyer masuk kotak kipas la, habuk segala, ish kot yer pun anak kontraktor, agak2 la kan.....nak plak wife dia tu peknen 5 bulan, duk umah la cik kak, lipat kain ker, abis busuk pun melangut la dpn TV.  Bagi laki ko concentrate sket wat keja...rimass!!! So smlm akhirnya siap la keja Mamat tu.

Kitchen kabinet aku 22hb ni baru leh masuk sbb company tgh order material.  Langsir sume bajet siap 11hb ni, perabot sume dah setel, so harapnyer sume setel spt dirancangkan, eventho ada la x puas ati itu ini...xper...lesson learnt...sok2 kot ada peluang beli rumah kedua(huhu..ada ker)...aku akan pastikan mistakes kali ni tak berulang...

Apapunggggg...aku tetap teruja dgn rumah baru...i looike cat utk hall (kelabu n white lilac), so niceeeeee.....nnt dah complete br aku share ye u olls....yang penting, utk kawan2 di luar, InsyaAllah nnt housewarming I jemput, datang bwk bikini yer u ollsss....daaa....

4 comments:

Angah said...

tunjuk le gambor rumah tu, teringin nak tengok...:D

Mazni said...

Nnt ler kak ina....nnt basi...hehehhe...pic ada dlm phone, x dan nk upload lg....

tiHa79 said...

banyaK naw prob nye... sian plak aku baca...tu ler jGn teruja sanGat nanti laGi banyaK yg diFRUSTkan...hehehe

Mazni said...

Tu la psl Teha, teruja sgt, well...u know me....i tgh menginsofkan diri ni...