Wednesday, February 15, 2012

Need to Move Out This Weekend

Assalamulaikum U olls...sblm start keja (I start kul 8.45 yer...) I nak mengadu domba jap....psl perpindahan I ke Shah Alam...

Ekceli..I skang duk kuarters tempat kerja, lps 5 tahun kena kuar ler...and expiry datenye ialah pada 14 Feb yang lepas. Since kontraktor aku ari tu agak pelan, maka proses perpindahan tak dapat berjalan mengikut time frame yang aku dah plan....

So aku pun sekonyong2 mintak ler penangguhan maksimum sebulan dari tarikh akhir tu...aku igtkan semuanya OK. Rupa-rupanya semalam dapat surat yang dari yang berwajib itu, kata OK utk aku extend sebulan lagi tapi kena bayar sewa RM2000.00 sebulan plus RM30.00 sewa perabot etc. Aku terus terkedu, aku igtkan xde la smpi kena bayar camtu sbb aku mintak sebulan, tu pun sebenarnya aku nak kuar ujung bulan ni, cuma saje aku standby lebih takut apa2 hal.

Oleh kerna itu, aku plan terus pindah ujung minggu ni sbb aku xnak bayar RM2000.00 itu dan semuanya amat kelam kabut sbb aku mmg x kemas apa pun lagi...so semalam ktorang start ngan kemas barang dapur, bungkus pinggan kaca segala and put aside mana yg tanak, dari kul 9 - 11 mlm, sakit gak pinggang aku...tu pun x abis gak lagi, dalam 20% utk dapur.

Malam ni fokus kain baju, pastu cabut langsir, sarung kusyen...jumaat ni aku amik cuti sbb nak g basuh umah semua. Hm...penat seh...pastu movers yang aku nak pakai xleh sbb last minute sgt, so ktorang pakai satu movers ni yang aku tak tau la OK ke tak. Dulu2 aku pindah pakai movers tpt company lama, so diorang pack kan brg semua, ktorang tunjuk jer...kali ni igt nak wat camtu, tp since ada brg yang bwk, ada tak, nak kena asingkan dulu sume....letih....ok tu sajer dulu..

Nanti joyah lagi...daaa...

4 comments:

Angah said...

semoga semuanye ok ya, jaga kesihatan

tiHa79 said...

dunwOrry...
skrg raSa penat...dah dok umah baru nanti rS berbaLoi je penat tu nanti....

p/s xde tempat yg lebih memuaSkan dari 'rumah sendiri' ;D

A m m i said...

careful ok... baru2 preggy ni xmolah lasak2 sgt

Mazni said...

tq Kak Ina.

Tiha : tulah, ni tak abis kemas, tunggu setel semua baru lega sket kot..

Sheila: ya buk, aku pelan2 kayuh...hhehhehe...