Thursday, February 2, 2012

Sakit Badan

Hai..klu tak sbb byk amik EL ari tu, mau aku amik cuti ari ni n esok, campur public holiday, giler meriah tu nyah....tp tulah...since dah byk cuti kecemasan sblm ni plus MC, tpaksa la aku melangut kt ofis n kasi can kat staf aku cuti, dua hari....

Since aku kan skang berdua jer ngan staf aku since yg sorang resign for better offer Jan ari tu, aduhai, letih yg amat.  Ni dia takder, lagi letih aku, tolong gak cover keja dia, almaklumlah budak2 ni duit masuk lmbt kang, mulala bising2 datang sini, nak2 si Iranian and Pakistanian (er..ada ke perkataan ni)...

Tp kan, semenyampah2 aku kt budak Iran, menyampah lagi kat budak Pakistan, dah la berlagak, sombong yang amat, diva divana lagi, pendek kata complete package la kata omputeh...blagak ya ampun, cam la kt country dia tu elok sgt, electricity segala pun kena catu, lagi mau byk songeh dtg sini...ei...x suke x suke....tp merangkap orang bermulut longkang, dlm bercustomer service ngan dorang, aku ala2 sound gak dorang, aku ckp, you've to understand, of course there must be a return of investment, we'are paying you a lot, and all of this come from M'sian taxpayer....hah amik ko, bagi tkulat sket bila ada ura2 nak berlagsss tu...

So hari ni duk mengadun itu ini, smpi tak terusik keja aku ngan minuting segala, contact univ kt india tuk promosi in March segala, pun tak terbuat lagi.  Nak tercirit buih pun ada, dengan sakit pinggangnyer....letih yang amat....kadang sedih gak ngan tpt aku ni, kata jer bwh naungan yang berkuasa, tp bab keja, in terms of staffing, cam dianaktirikan pun ada, tu pasal ari tu aku tulis surat mintak staf, aku detail out segala mak nenek ktorang buat, hah, Alhamdulillah dpt la jugak sorang jejaka ni, tp tak tau la dia nak timer offer ke tak...jgn kerek dah la, aku lempang jer terus.  Aku kt sini sadin jer buat keja staf aku, klu datang nak belagak2....out u go lah...tul tak nyah???

Tadi bos aku datang joyah2 kt tpt aku, dia tanyer, Mazni...u rasa camne ngan keja you, terbeban sgt ker, ada apa2 yang sy boleh bantu?  Baik kan bos I, nasib bos I ni baik tahap dewa dan sangat tidak menstresskan I...I suke bos I tau...nnt I citer psl kelawakan bos I nih...the best boss I ever had actually!

2 comments:

Angah said...

maz, stok stok student belagak tak tentu fasal ni memang le buat kita naik darah, sib baik kat sastera ni ada org kuat macam kak ita...pandai dia handle bebudak tu

Mazni said...

Kak ina, sejak duk tpt br ni sy cuba2 bwk bsabar, mana yg melampau sy sound dgn cara nasihat tp pedas berapi, dah tua la katakan....hehhe