Wednesday, February 22, 2012

Finally...

Assalamualaikum u olls...

Lama x singgah menulis, alkelam kabut lah katakan...now dah setel sket...dah lega...rumah pun semua barang dah angkut, clearance umah lama dah setel...asalnyer wat sendiri rs cam lembs semacam jer, terus aku panggil wak yang selalu cuci rumah tu, aku tunjuk je brg mana nak bawak n mana nak buang, dia kemas, Alhamdulillah, kejapan jer siap, dari kul 11 pagi smpi 4 petang Ahad itu...aku tidur saje kt kerusi JKR tu...jadi mandur..hahhaha...(I penat tau, Jumaat n Sabtu tu I dah bertungkus lumus, sakit pinggang I)...

Isnin, aku wat clearance umah lama, barang nak pos ke kampung pun dah diangkut oleh lori ari tu...kat umah baru plak, big pending job yang tinggal which is Kitchen Kabinet and wardrobe pun dah siap pasang semalam, except nak masuk table top and sink Sabtu ni.

Langsir aku pending utk alter sbb bleh plak labuh 3 inci, meleret....hangin jer acik...cuma concern now nak cari almari anak, dah jumpa kat IKEA, murah jer, tp comey....cuma nak tambah para. Isnin ari tu dah nak beli, tp x larat nak angkat, nak mintak tolong orang IKEA sorang pun x nmpak, dah la rushing nak balik umah lama nak jumpa orang cabut Astro pastu g umah Shah Alam pasang balik Astro, rasa nak muntah darah aku di situ...

So kesimpulannyer, saya skang dah jadi orang Shah Alam, tapi rumah masih berterabur, tak sabar tunggu weekend ni nak mengemas esp baju anak2..susah nak cari baju pagi2 sbb masih dlm kotak. Oh ya, sejak anak2 duk umah baru ni, dorang dah pandai tidur bilik sendiri, asalnyer satu bilik sorang, tp considering depa kecik lagi, depa tido la sebilik dua orang...sweet jer rasa...'aktiviti malam' mama n abah pun smooth jer skang..hehehehe...aku suka sangat katil yang beli kat depa, rega murah tapi aku puas ati, besar gak, n then aku tambah utk katil sorong bawah untuk tambah tilam takut2 depa jatuh...

Inilah rumah lama I, I xkan lupakan kerusi JKR yang membuatkan aku pusing kepala cari sarung kusyen, susah gak, maklumlah, orang skang mana ada pakai kerusi nih...tp ok la tu kan, sewa perabot siap ngan katil segala RM20 hengget jer, saper nak bagi ek...hehhehe Masa last day wat clearance tu, rasa sedih sangat, ye lah..5 tahun rumah tu berjasa kat aku...wlupun peninggalan British katanyer, tp duk umah tu mmg syok, sbb sejukkkkk.....selamat tinggal umah, selamat berbakti pada tuan yang baru yer.....isk..isk..nnt ketemuk lagi...

1 comment:

Angah said...

wah wah...orang shah alam katanya...