Monday, February 4, 2013

Mood Masak!

Tak tau la..semenjak dua menjak ni..aku agak gigih memasak..bukan simple2 yuholls..nasi minyak, kuah gulai ayam n sambal belacan plus acar timun gituk...itu last week..siap ngan roti keramatnya...sekali pakej (bagi aku ni tahap gigih gila la utk orang cam aku..amaturr....jgn samakan I ngan diva2 masak tu yerrr...)
 
Pastu this week masak Nasi Impit Kuah Kacang n Sambal Kelapa..plus roti keramat lagi...sebelum tu masak Nasi Minyak and Sambal Ayam g ofis..meroyak tak?  Ni anak2 request Kek Karamel..tp sgt la takde mood nak membako kek tu..renyeh..klu kek butter ngok ngek tu boleh lah..selain sedap..senang pun ya gak..makan panas2 ngan Teh O panass...jom layan pic..ni pun tgh cari mood nak wat Red Velvet, ada request from ex ofismate, mak buyung gituk..haruslah dipenuhi nafsunya...sabar ye mak buyong..

Bak kata Hani Klik sini entry without pics agak boring kan...so jom layan pic sedass...

Err...btw, entry ini bukan entry verlagaks or whatsoever, I'm just sharing my passion about cooking and this is for my rememberance only...mak tak hebat pun yaaaa...janji nak makan tekak sendiri oklah....

 
Kuah gulai ayam nasi minyak..orang Trg bfast makan berat yuholls..and inilah yang mak aku meniaga menyara aku selama ni...Gulai ayam ni sama jer cam gulai biasa cuma x letak daun kari...letak kerisik plus gula melaka utk bagi rasa lg umphhhh....

 
Ni adunan roti keramat yang belum digoreng...dlm proses eraman gituk...

 
Roti keramat dah siap goreng...pic sendiri bukan google yer..heheheh.

 
Mee goreng basah for dinner..nampak itu cili??

 
Kuah kacang

 
Cupcake coklat resipi Paula Deen @ Food Network (I'll share the recipe next time. Mommies out there, please try this, kids luv it so much..and yet..easy!!)

 
Red Velvet Cake..simply delicious..

 
Karamel kek..in d making..resipi from Kak Azlita Aziz klik sini

Ayam sos tiram..simple yet delicious...
 
 
Butter cake..resipi simple giler..dpt dari mana ek..nnt aku share..

 
Puding roti dengan sos kastard...pun senang...

 
Ni hasil kek karamel tadi..
 
 
Alamak, abang bulu dah sampai..nnt aku story mory lagi ek..next time aku share skali ngan resipi..semuanya senang gilerrrrrrr I promise you...
 

 

No comments: