Tuesday, January 3, 2012

Awat la Malas Sangatttt...

Assalamualaikum kengkawan...still x terlambat utk wish Happy New Year kan? So, Happy New Year to all of you.  Moga tahun 2012 membawa lebih keindahan, keberkatan dan ke ke yang lain hendaknya...amin....

Aku sangat2 malas nak hupdate blog sebenarnye...tak tau apa nak diciterkan sgt selain menunggu hari nak masuk umah, itu sajork...lagi satu teruja sbb dua2 anak nak masuk skolah...Khamis ni nak hantar Dhia n Haziq skolah.  Haziq aku tak kisah sgt, si Kenit Dhia yang aku risaukan...

Dia ok jer, excited nak g skolah, excited nak blajar, excited nak buat kawan, cuma tu semua kt dpn aku, tak tau la kt sana nnti.  Mulanya aku tanak antar dia skolah lagi, tp fikir2 Haziq dulu aku antar masa umo 5 tahun rasa cam lmbt plak...lagipun nnt aku dah nk pindah Shah Alam, so mana lagi nak letak si kenit Dhia, xkan aku nak pusing ke Desa Petaling lagi antar dia..huish..x larat achik....

So aku decide letak Dhia kt situ, bagi exposure sket n senang, sbb satu jalan ngan nak g keja jer...Dhia dah excited try tudung skolah dia, ala2 tudung Indon tu, hehehe..tp tudung tu ala2 besar, dah cam ustazah aku tgk anak aku, so aku beli tudung lain, tu pun aku tak beria g cari, beli mana jumpa je, so harap2 oklah, cute plak nmpak dia pakai tudung..hahaha...feeling2 remaja la anak dara aku tuh....huhuhu..tua sebelum waktu..hahahaha

Pastu aku igt nak beli kasut skolah kat Haziq, saje bagi dia feeling cam g skolah.  Aku singgah Tesco sbb nak cari brg lain, so tgk la kasut sekolah tu, ada la Ben 10 rega RM36.00 gitu.  Skali aku nmpk ada kat longgok tu kasut skolah Tesco for pre-school, rega RM5.90 jer, aku pun sebat ler sbb fikir2 buat apa nak beria, ni saje nak expose.  So aku amik la kt Haziq sepasang dulu, Dhia pun nak jugak. Excited bebudak tu.

Khamis ni aku amik cuti, standby kan Jumaat sekali takut Dhia meragam. Harap2nya semua OK dan dipermudahkan.  Kopak tul aku skang, mana nak masuk umah, mana nak skolah anak, semoga dimurahkan rezeki utk tahun 2012 hendaknya..amin..

So tu sajer utk kali ini.  Nnt aku fikir apa nak update lagi. Daa..

4 comments:

Angah said...

mesti comey Dhia pakai baju sekolah ek..

tiHa79 said...

sekolah tadika ke che maz? kalu meragam pOn memula je..dh sOnOk ada kawan xdan seminGGu, chOti pOn dia nak gi skOlah...hahahaha..!!!

A m m i said...

next year baru aku skolahkan kyra...

cer ko letak gamba dhia bertudung tu...mesti shomey2 je

Mazni said...

Kak Ina : hehehe..tomey la jugak..cam maknye..kuikuiku..larikkk...

Tiha : Alhamdulillah, dia mmg suke skolah. Maybe tak takut sangat sbb Haziq ada, but knowing her, she's quite independent. Muka sadin je aku tinggal dia....dia tolong bbsit anak kwn aku yg umo 5 tahun nangis sbb rindu mama (cam haziq dolu2), hahaha...

Sheila : Jap aku masukkan ek. sonot tgk ragam budak2 tp Kyra aku tgk lasak, mesti dia ok nnt tu..hehehe...