Wednesday, December 28, 2011

Bubur Asyura

Asm. kawan2....lamanya tak menulis kat sini.  Tak tau ler..mood memblog semenjak dua menjak ni sgt mandom....

Nak citer sket, maklumlah skang kan musim Asyura, so aku ni tingin sangat nak makan bubur asyura versi kampungku...since xleh nak balik kg, jenuh la aku godek2 resipi cari bubur asyura terengganu.

So di hari cuti yang indah, aku pun dengan semangatnye bangun pagi (bekfes pun belum), berani mati nak wat bubur asyura ni...sekali kacau punya kacau punya kacau...hampeh dot.com.  Ngacau kat 2 jam lebih gak la sbb portion dia sket jer aku wat, dlm 250g beras jer....rasa ada la sket2, tp maybe sbb rempah asyura pure tu takder, maybe tak menjadi mana kot, or maybe aku tak pandai baca resipi.

Akhirnye, bubur itu telah kutongsampahkan...Astaghfirullahalaziiim...jadi kawan seton jap aku...jd aku dah malas dah pasni nak memandai...buat membazir jer..dosa tau...okeh itu sajork..nnt sambung lagi...


No comments: