Thursday, December 2, 2010

Movies Kegemaran Saya

Salam semua...(wah..cam le ade org baca blog ni..hhehhe, ada mak kesahh???)

Kali ni aku nak share movies kegemaran aku...ni kira citer bile umo dah tahap ala2 matang manja sket la...tp aku sgt2 suke citer-citer ini yg sgt memberi motivasi pada diri aku sbb most of them based on true story...and mengajar aku utk lebih bersyukur dalam kehidupan.

Jom tgk apakah movie itu???

1. Man of Honor  - citer pasal org kulit itam yang susah, yang join navy yang pada mulanya ditipu tuk kesitu dan hanya lah wt keja di dapur.  Citer ni diskriminasi antara org kulit itam n putih pun ada tp sebenarnya dia nak citer kecekalan seorang anak muda yang susah dan bersungguh2 utk berjaya. 

Cite panjang2 takleh gak, aku rasa baik korang tgk sdiri..ras cam ptg stim tak? jgn marah ek..kang kena jual...anammmm dirhammm....lelong! lelong!

2. Pursuit of Happyness (eja happyness ni ikut kt tajuk dia yer, ejaan betul happines..sekian ajaran sy pada hari ini)

Citer ni aku suker giler gak..kagum tgk si Will Smith ni yg sgt susah hidupnya, smpi tahap dia ditinggal bini sbb x tahan idup susah, paling sedih tgk part dia ngan anak dia tido kat toilet kt ala2 stesen komuter gituh....giler sedih, nangis dia, again, citer ni pun based on true story, sgt memotivasikan, nak lebih tgk sendiri yer, tp at the end, dia berjaya la...tp bukan mudah nak berjaya, org yg sabar jer leh berkorban cam dia....huhuh...

3. I Think I Love My Wife - citer ni best giler bagi aku..reality kehidupan bagi pasangan yang dah kawin...citer pasal happy couple...ada anak sepasang, problem diorng, kehidupan mereka yang terlalu rutin dan semua tu jadi x seronok....sehinggalah satu hari ada pompuan masa mamat ni kat kolej dulu drop by kat ofis si suami...mulala suami tak tenang, maklum le awek tu bukan main meletop...

jadi bermula la kisah2 menipu bini sbb nak kuar ngan pompuan tu, nak enjoy balik kehidupan cam dia masih bujang, nk g clubbing segala, masa tu lah mula nak cari pasal, selama ni suka ayam, skang x suke ayam plak semata2 nak cari pasal nk makan kat luar ngan awek...citer byk2 x syok, tp citer ni happens in real life sebenarnya...eg...apa yang married women and man suke buat...eg...pompuan dah beranak, pakai spenda besar, tp hubby nak pakai g string mcm bujang, cam ujung mggu laki suke lepak2 umah nk relax, time tu la plak bini nak g shopping complex...aku tak tau citer org lain, tp citer ni wat aku terpikir, ada benarnya sume tu...

moral of the story utk citer no 3 tu, kehidupan after marriage sometimes mmg terlalu rutin, tp sebenarnya kita tetap syg partner kita, cuma kekadang kata org, itulah rencah kehidupan, kadang2 komunikasi problem....tapi at the end of the day...kita ttp sayang partner kita...aku tak paham la korang paham tak citer aku, tp layan ler citer ni, giler bestttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt.....

adios...(p/s : entry ni aku draf bulan pose tp ari ni baru nak kuorr..punyer le kepam kena perap...)

1 comment:

Angah said...

wahhh layan movie ya. besanya aye kalo gi panggung akan tgk citer action atau art, kalo melodrama yg macam family based ni aye beli cd je la..