Sunday, December 12, 2010

Word of the day....KESIHATAN

Last Thursday masa fetch bebudak from umah bbsitter, Epoi singgah beli food jap for dinner...dah tu sajer la aku nak nyakat abahnya...ngajor ler Ajik dialog berikut:

Mama  :  Haziq, nnt abah masuk, cakap kat abah..."abah..x baik isap rokok, tak elok untuk kesihatan"..ok?

Haziq  :  Ha Ok mama..

Epoi dah selesai beli makanan, sekonyong2 masuk keta....lantassss...chewahhh..ayat....

Haziq : Abah, tak baik isap rokok...tak baik untuk......emm..untuk...untuk apa mama?

Mama : (ches kantoi plak, konon nk impress abah anak bijaksana)....tak baik untuk KESIHATAN....

Haziq : Ha...tak baik untuk...kesihatan (versi susun perkataan sket..)

Tetiba si kenit Dhia nyampuk..

Dhia : Ukan acam tu la Ajik....

Mama : (waaa..impress...camner versi makcik nih)....Abis tu camne Dhia?

Dhia : Cuba mama akap (cakap) agi....

Mama : KESIHATAN....

Dhia : Ha....camtu la Ajik...ikut cam mama akap tu....(dengan selamba sadinnya sambil tgk jalan....)...camtu ar Ajik....

Aku ngan Epoi punyer la tergelak...pandai auta makcik kenit aku nih...dia tak pandai sebut, dia suh aku sebut, pastu suh abangnya ikut.....Dhia...Dhia...mmg minah lawak...sampaikan ada sekali tu Haziq cakap...Dhia ni kelakar kan mama, boleh masuk Raja Lawak....hehehhehe

Aku tak tau la orang paham ke tak citer aku nih, tp sebagai mama...yg ada di waktu kejadian...aku rasa benda tu kelakar n comel sgt...jd....aku abadikan kat blog ni...supaya aku leh sentiasa kenang...saat2...or momen2 indah...(chessss) masa dorang masih kecik comey nih...

Adiossss...

Kamus Dhia : Tule2 = Gula2 (Ada sekali tu aku simpan gegula dalam handbag, sekali tu si Dhia ni nyelongkar handbag aku...sakan le dia dapat gule2....sejak ari tu tiap2 hari dia nyelongkar beg aku...yg tak tahan...siap sorok2...duduk diam2 tepi katil takut aku terjah dia....bila aku tanya dia wat per...dia cakap nak simpan beg aku...boleh??




No comments: