Tuesday, July 17, 2012

Movie Time!

Entry peram...

Ahad ari (Ahad bila pun dah tak ingat) tu layan anak2 tgk wayang setelah sekian lama..rasanya last tgk Rapunzel kot...aku bukan apa, boring ngan makcik Temah aka Dhia tu, byk beno ragam klu dalam wayang.  Tak reti duk diam.

So kali ni aku dah warning sewarning2nya, dlm wayang jgn bercakap kuat2..sapa ckp kuat2 mama xnak bwk tgk wayang lagi...sekonyong2 arakian maka sampai la kami ke Putrajaya.  Bajet nak tgk kt Mid Valley tp mesti ramai giler orang ari Ahad, boring mak nyah...

Sesampainye ke kaunter wayang, tiket Madagascar kul 1 dah abis..since I ni mama prihatin x sanggup tgk anak sedih gitu, beli la tiket citer Brave dulu, yang ada pun 3D jer, aku tak gemo 3D ni, maklumlah, mata i kan versi org muda lagi, rimas tau berspek bagai (mata ke atas, tangan di bahu)....pastu beli gak tiket Madagaskar, kul 5 baru ada....

Layan le teman anak beranak, pastu dema paw abahnyer beli toys..almaklumlah..abah pun baru dapat 'Vitamin B'...sakan le dema...

Berbalik pada kisah tgk wayang tadi, aku geram betul kat si kenit Dhia ni.  Dia ni kan asal ada aircond, gelap jer, harus nak padam kat situ gak...dan2 tu mintak botol susu...(sejak dia dah besor ni, bila bjalan aku tak bawak botol susu dah sbb dia mmg x hisap selain nak tido atau time lepak kt umah)...eh time2 tu la merengek nak susu...ada skali tu masa tgk Madagascar, tau2 dia dah terlentok kt kerusi.  Aku kejut nak pakaikan pampers takut terkenc ke apa ke, dia tak mo...pastu bila dah jaga, masa tu kire nak klimax citer lah, dia pun ngan muka relaxnya.."Ma, nak berak"...org blakang aku tgk jer, nasib dia pun ada anak, mesti faham..blari2 la aku bwk dia g memerut..sambil2 jalan ke toilet tu dia siap leh cakap "Cepat ma, nanti citer habis"...dlm ati aku..tau pun...Dah sampai ke toilet, tunggu punya tunggu, skali tak jadi memerut da si Gayah tu...hadoi...bikin panas jer...masuk wayang x smpi 2 minit, citer dah habis....sabar jer la aku ngan rogayah sorang ni..

Jom layan pic sedas...













4 comments:

Ms Pearl said...

semalam aku beli buku cerita BRAVE untuk Marissa. bagus untuk anak pompuan kita. dengar cakap ibu. mommy knows best kannnnnn.

tapi movie tak tengok lagi la maz.
serious aku suka baju batman itew

Angah said...

hahahaha...Dhia boleh jadi kawan Acik Ina ni ha...asal masuk panaggung je memang niat dari awal..."boleh tido ngan lenanya.." sebab tu selalu kena siku ngan Che Din...

Mazni said...

Hani: gi la tgk citer tu..sgt best..i cried ms last part n Haziq mcm dah tau je mana part aku nk nangis, cpt2 dia check aku nangis ke x...sabar je lah. it's all about luv!

Kak Ina : lenkali sy pos Dhia tgk wayang ngn Kak Ina, wat teman tido, hahaha

tiHa79 said...

anak ko yg pompuan muke cam ko...
yg jantan sebijik cam epoi cumenye puteh banyak darik epoi...hahahhaha...!!!

**kensalam kat epOi.. ;D