Tuesday, July 17, 2012

Boy or Gal?

14 Julai ari tu, I agak berdebar2 manja ke klinik utk check up..sbbnya nak scan baby n InsyaAllah dah boleh tgk baby whether boy or gal.

Check punya check, tibalah ke acara menyecan (scan)....dan ......taraaaaa.....nampak boboi dia lahhhh...;o).  Aku mati2 ingat pompuan sebab simptom2 mengandung sama mcm Dhia, which is ada part2 di body ni yang ala2 gelap gitu ko, pastu aku suka makan ikan jer, masa dah lepas 4 bulan ke atas, feeling nak masak2 tu ada. Pendek kata, mmg I ingat baby gugurl la...tup2 boboi....

Tapi...boboi ke gugurl ke, saya tetap happy.  Janji baby sihat, mama sihat, dipermudahkan semuanya, Alhamdulillah.  Kalau baby boy, aku plan nak pakai nama yang aku plan utk Haziq dulu.  Thaqif Mirza, cantik tak? Maksud Thaqif = Cepat faham, bijak and Mirza = anak yang baik.  Haziq n Dhia dah bagi nama baby gal, giler berbunga nama yang dorang bagi..nak tau apa? Elysha Eryna Mirza...kelass ko Maria!!!

Sedar tak sedar, dah 7 bulan aku pregnant, kejap jer...even perut aku tak besor mana kali ni, n berat badan pun tak naik sgt (wlupun muka mengembang)...tp Dr kata baby berada dlm size yang betul, aku dah syukur sangat.  Kali ni up to 7 bulan mengandung, berat aku baru naik 3.5 kg.  Dulu masa Haziq aku naik 12kg, n Dhia 10kg.  Perut pun kecik jer kali ni.  Baju kurung leh pakai lagi.  Tak tau la perut nampak kecik or sememangnya badan aku membesar bagai johan kan...heheheh

So itu saje citer ttg baby. Doakan aku mudah bersalin, baby sihat, susu banyak (ni problem aku sokmo) dan segala2 yang baiklah.  Amin...

3 comments:

Angah said...

wahhh pandai ko susun anak ek...
selang bunga kata orang...tahniah maz..

Mazni said...

hehhehee...see d leg la Kak Ina..kuikui...xde la...mana nak tau selang bunga ke tak..sy takde petua petui gituk..btw tq Kak Ina...

tiHa79 said...

alhamdulillah...
roger la aku dah bersalin sok...nak gi tengok...leh jupe ko!