Thursday, June 21, 2012

Lagu awwah awwahhh..

Sempena bulan Sudirman ari tu, suami saya telah gigih membeli CD koleksi terbaik Sudirman...dalam byk2 lagu...saya suke lagu Pulang dari Kilang yang awwah awwah tu....rupa2nya anak saya pun minat sama...beria hafal lagu, asik kena ulang bkali2 dlm keta everytime pg keja n balik keja...

Yang tak tahannya, Dhia smpi sengau2 nyanyi lagu tu..sabar jer lah...Haziq pun suka sangat...kebetulan masa tengah nyanyi, nampak ler komuter....saya dah lama berjanji ngan anak2 nak bawa naik komuter, dari duk kt Seputeh sampai la dah pindah Shah Alam, tapi masih belum berkesempatan...so masa nampak komuter tu terkeluar lah dialog Dhia camni..

Dhia : Mama, bila kita nak naik komuter? Naik keta dah, bas dah, feri dah, kapalterbang dah...keretapi je belum...

Mama : Untung lah Dhia ngan Haziq, kecik2 dah dpt naik keta, bas, feri, kapalterbang.  Mama dulu dah tua br nak rasa naik keta, klu tak, naik vespa aka ayam bapak atuk jer lah...

Tau apa Dhia jawab?? Sangat spontan sejurus setelah saya menghabiskan ayat...

Dhia: Padan muke (dengan muka selamba)...

Saya terkedu....dalam hati...oh anakku....kecik2 nmpk cute, klu orang tak biasa, nampak kurang sopan (tapi tak boleh salahkan anak klu maknyer pun mulut lebih kurang..huhuhu...)...

Tetapi, tidaklah keselambaan dia itu menjadi ukuran utk saya mengatakan dia anak yang kurang sopan, biasalah manusia, ada lebih ada kurang, semoga kita semua dapat menjadi ibubapa yang terbaik...amin....


No comments: