Sunday, November 20, 2011

Ralat dan Penat

Assalamualaikum uolls...hari ni nak citer psl ralat sgt..smlm aku saje nak g usha kabinet dapur kat Seksyen 7 kat Plaza Perabot tu, skali bila masuk kedai tu, ada la yang jual langsir skali, aku pun ala2 nak tgk kan...sekali aku suh la orang tu kira dgn ukuran aku tu, nak tengok rega, tp aku tgk orang tu cam dah perasan2 aku nak beli kt situ, aku ni plak mmg jenis x smpi hati (kelemahan paling besarrrr), tp makan diri, sbb langsir tu bukan murah2...mmg out of my budget, tp bila dah camtu, hmm..aku aku huluq jer lah, very stupid decision, tp aku malas nak fikir sgt, ralat tetap ralat, so in d future i wont repeat the same thing.  Tp takperlah, langsir tu nnt aku tau rumah siap, call dia datang buat suma utk pasang rail segala, aku akan kenang rega langsir ni smpi bila2..huhuhu...oh ye, btw kaler langsir aku kelabu (aku rasa itu mmg fav skang kot klu nak modern design, n sheer kaler cream belang2..).

Hari tu g Nilai 3, survey harga lampu n kipas, mmg kami puas hati giler sbb tu kedai ketiga ktroang buat comparison and yes, that is our final stop for fan n lights.  Downlight yang kt Shah Alam jual RM40.00, kat situ jual RM17.00 je, n aku beli 10 unit, dpt RM15 jer, kipas KDK 14x8 harga kat Seng Heng RM299, kat HLK RM265, kat situ dapat RM236.00, so mmg puas hati sangat2, so bab tu semua kami dah borong, setel.

Now nak proceed ngan reno for KC and wardrobe (dah lock price), plaster ceiling, wiring n painting, grill, n electrical items (peti ais n mesin basuh, klu bajet lari, aku pakai yang lama jer..huhuhu) n lastly perabot.  Xtvt hujung minggu sementara nak masuk umah baru sgt padat dgn aktiviti survey n survey smpi lupa our 6th anniversary hari Sabtu ari tu.  Apa kami buat ari tu? Hantar anak umah bbsitter, g Shah Alam settle byran utk dptkan kunci, amik quotation KC (yg ni amik masa byk giler, sbb tggu satu couple yang dah wat appointment), pastu gi Nilai beli lampu n kipas.  For the first time, kena lupa psl berkasih syg jap.

Tp agak stress jugak nak masuk rumah baru sbb aku ni jenis takde apa2 kat umah skang, konon duk kuarters sewa perabot RM20.00 sebulan kan...so nak pindah umah baru zero nyah, yg ada katil besi ms aku mula2 kawin dulu..hehehehe...tp harap2 semua oklah.  Rabu ni aku amik kunci, check defect semua, pastu dah wat appointment serentak dengan orang langsir, plaster ceiling n cat n contractor renovation utk datang wat measurement on that day, so that depa dah leh plan design, n quote harga for plaster ceiling....Rabu ni aku start balik kg, adik nak kawin, tu pun nak kena huluq gak tu, so masa pun dah time, aku keja dulu...nnt2 sambung lagi....

1 comment:

Angah said...

perghhhh....tak sabor nak tgk romoh kome nanti...