Monday, July 18, 2011

Gores dan Takut!!!

Oh sebelum tido (aku heran nape jam kt blog aku ni salah, aku menaip malam dikatanya pagi, tah mana nak godek pun tak tau ler...lantok ler..nnt free aku godekkan)....saje nak mencatat memori duka kat sini....

Spt yang telah digembar gemburkan akan percubaan mendrive oleh saya, maka minggu lepas saya telah termenggores keta orang selepas menghantar anak ke umah bbsitter.  Masa tu sy nak belok kanan, sy rs cam lepas, tapi tergores juga ko nyah....tau2 jer la parking kt umah flat, mampat gitu kan.....so aku dgn takut2 nyer suh le Cik Epoi meninjau keadaan.  Nasib la, kecederaan tidak parah dan tidak juga meninggalkan kesan, maka saya meneruskan pendrivean dengan keralatan yang amat sangat ari tu.

Patutnya minggu ni saya dah mula mendrive sorang, tp penyakit mengada2 saya bertimpa2, dilayan pula oleh Cik Epoi, maka ada saje alasan saya utk tidak membawa keta, alasan pose pun saya bedal....AKAN TETAPI....saya nekad, akan cuba juga bawa sendiri sebelum bulan poser (erk...tggl baper ari jer lagi)....KAU BOLEH NYAH!!!!

Oh ye, perkara yg sgt menakutkan saya bila mendrive ialah motor.  Kadang2 sbb dia laju sgt, sy tak tau bila kala mereka moncol...dan lagi satu, sy cukup menyampah klu orang nak masuk lane tak bagi signal, igt saya ni Mak Lampir ke nak membaca minda dorang nak ke kiri ke kanan? Especially keta2 besar, gamaknya sayang bateri kot nak bagi signal, ialah, bayar keta dah mahal, harus la jimat kannn???? Cam tuttt jer perangai.  So itu saja info trafik ari ni, nak mengadap laki plak...aummmmm...

p/s: Jam skang menunjukkan pukul 12.05 minit tgh malam dan bukannya 9am spt tertera di bawah entry.  (sy tidak memblog di waktu kerja tauuuu)...

3 comments:

Angah said...

selamat mendrive dgn jayanya maz!

momyluna said...

mak lampir buleh baca minda org ke nyah? takut aku..haha
gores dan takut tu adatlah baru2 bawak kete. ape2 pon teruskan pendrivean dgn jayanya

Mazni said...

Kak Ina : toce, toce....saya cuba, caiyok2..

As : tu lah, aku pun tak tau, mak lampir ke, ahli nujum, tulah, akan kuteruskan pendrivean ini...