Monday, November 1, 2010

Aktivit manja saya pada hari ini!

Hari ni aku EL (atas sebab2 yg tak dapat dielakkan), so I've to take care of my kids Dhia n Haziq...

Bangun tido pun lambat, saje kasi can kat anak2 (ngn mamanya sekali..eheh)...bfast makan roti ngan milo jer, nak buat cucur udang, bahan tak cukup plak..xperlah..alas perut, lagipun dah nak lunch....so lepas tu lepak2...layan kartun, kasi anak2 main puas2...umah sepah2....then..it's lunch time...biarkan anak layan kartun lg, mama xde masak beria pun, wat ikan singgang jer, sambal belacan da siapkn awal2, sambal belacan buah mempelam muda, ah kecur air liur......sayur xyah la, dah letak bendi dlm singgang ok la kan...

ok kids...kemas mainan, mama nak sapu....(bab2 kemas mainan, aku x buat, dah train dari kecik sendiri main sendiri kemas....klu malam2, selagi tak kemas, xleh tido...errrr...zalim tak saya??? tp yang kemas Haziq jer, Dhia??? pemalas amattttt, tp dia suke tolong mama kat dapur, OK lah kan...)

So kemas2 umah, naik atas, mandikan anak...siap bedak pakai baju, korek telinga, potong kuku...jommmm...turun makan...letak nasi satu pinggan, letak kuah n ikan singgang, tuang kicap sket, gaul2...suap anak makan...sambil layan Wonderpets...x sangka Dhia makan banyak giler ..Dhia ni jenis payah sket nak makan nasi, agaknyer lapar kot sbb bekfes giler ala kadar....

Anak kenyang, mama plak layan ikan singgang ngan sambal belacan mempelam muda, letak plak kuah ikan singgang byk2, berenang nasi aku...perghhhhh....nikmat...rasa cam kt kg plak..

Ok semua dah kenyang, naik atas, baring sambil tgk DVD (nak bagi anak2 tido sebenornya)..last2 sampai sudah x tido2, hampehhhh....

tik tok tik tok, dah 5.45ptg, abah balik awal plak ari ni sbb dia kena attend course, tak masuk ofis so leh la balik awal...abah dah balik, bancuh cucur udang, buat sos cili sdiri, goreng....layan cucur udang ngan teh o kurang manis, layan katun lagi ngn abah n anak2....

Lepak2 ...mandi petang, turun balik masak mee goreng basah, makan malam siap!! hidang, abah makan, suap Haziq makan, Dhia tido, then mama makan...

Itulah kisah saya di hari saya ber EL.  Sy rasa kalau saya ni surirumah sepenuh masa, mesti badan saya dah macam tong drum ...sbb klu kat umah jer, sy mesti penuhkan xtvt masak n bagi anak2 makan n layan tv....arghhhh...perut sy sgt sendat dan sgt gendut sekarang ni....

Kalau hari cuti pun sama, saya prefer kuar jalan2, sbb klu kat umah, sy akan masak, makan, layan dvd, masak, makan, layan dvd....arrrkkkk...akukah giant ituu??? ngeeeeee...ngeriiiiiiii....Mazni!!! wake up ...gi timbang cptttt!!!!!

Tapi di sebalik semua tu, saya sebenarnya saya sgt puas sbb dapat jaga anak2, suap dorang makan, rasa cam ibu mithali plak...tak susah jaga budak2 dah besar ni kan, I wish I can take care of them on my own...tp apa nak buat..mama kena keja sayang....nnti bila mama dah berjaya buat bisnes mama ni, I promise to spend more time with u all!  mmuahhhh


2 comments:

Angah said...

aduhai...sama le ngan aye asal cuti hujung minggu je makan & zzzzzz hari senin mesti bra ketat huhuhuhu...

Mazni said...

hahahah...bra jer ke ketat kak ina? sy segala ketat, jgn kain koyak udahhhhhh.....che din still keja weekend ker?