Wednesday, October 13, 2010

Sesungguhnya...aku teramat bersyukur...

Alhamdulillah...segala puji bagi Allah di atas segala nikmat kurnianya...hari ni lepas sembahyang Asar tadi, aku terfikir sendiri ...betapa bertuahnya aku dikurniakan rezeki yang tidak putus2....terasa begitu bersyukur dengan nikmatNya yang tidak pernah jemu memberi kepadaku...yang seringkali terleka....

Seringkali aku merungut tentang beban kerja yang menggunung, satu2nya perkara yang sangat membuat aku tertekan...tp tanpa aku menyedari, sesungguhnya Allah telah memberikan aku nikmat lain sebagai ganti...nikmat mempunyai sebuah keluarga kecil yang sangat bahagia (setakat ni..moga berterusan ke akhir hayat..amin...)...dengan suami yang terbaik di mataku, dengan anak2 yang sihat tubuh badan, petah berkata2 kecuali si Dhia yang masih pelat2 manja...hati terasa sangat lega, tenang di kala mengingati mereka.

Aku sangat bersyukur dikurniakan suami sebaik Epoi:

- yang sangat memahamiku
- yang sentiasa menemaniku di kala aku bersedih
- yang sentiasa menghiburkanku
- yang sentiasa melayan kerenahku
- YANG SANGAT RAJIN MEMBANTU MENGURUSKAN RUMAH DAN ANAK2...tanpa jemu...
- yang selalu mendengar masalahku
- yang selalu mengurut belakangku yang lenguh
- yang selalu toyek2 (hanya kami yang tahu istilah ini..heheheh..)
- yang selalu melayan aku bercuti hanya utk tengok wayang..
- yang selalu memberi kejutan utkku...
- yang selalu romantik dengan ros di hari lahirku...(i really love thissssssss...)
- YANG TAK PERNAH BERKIRA WANG RINGGIT DENGANKU...
- yang selalu MEMBUAT YANG TERBAIK UTK KELUARGA KECILNYA
- yang selalu memastikan keselesaan kami sekeluarga....

Epoi - seorang suami yang romantik...yang sangat rajin membantu di rumah, part2 membasuh dan menjemur kain..dialah...hatta melipat kain pun dah pandai menepati kriteria yang aku tetapkan...menyiapkan susu anak2 pada tiap2 malam...membasuh uk uk Dhia (nasib Haziq dah pandai basuh sendiri)..tukar pampers anak setiap pagi sebelum pg kerja...segala2nya dia...basuh pinggan mangkuk...tiada yang lebih baik daripadanya yang Engkau kurniakan padaku Tuhan...Sesungguhnya aku teramat bersyukur kerana bertemu jodoh dengannya....(entry ini bukan untuk membangga diri, cuma untuk menginsafi diri di atas segala kurniaan)...apapun, I LUV U SO MUCH ABANG...I LUV U MORE THAN TOMORROW AND I'M SO LUCKY TO HAVE YOU AS MY HUSBAND AND MY BESTFRIEND...dedikasi untuk suami tercinta...

 Susah sangat nak amik gambar dia muka cam orang biasa...paling suke wat aksi camni...lantak la...di mata i...alwiz cute..ammuahh..

Dhia was 6 months by that time and Haziq was 2 years plus..

wajah kesayangan hamba....semoga jodoh kami berkekalan ya Allah..amin...

p/s: entry kali ni sbb baru lepas muhasabah diri, jadi terskema sket..or romantic perhaps..hehhe

2 comments:

Angah said...

wahhhh epoi....sonok ek di puji isteri

Mazni said...

heheh..kak ina..saper lagi nak puji laki klu tak bini sendiri..kuikuiku...