Tuesday, May 8, 2012

Haziq dan Lukisan

Haziq suke tulis2...yg seronot klu gi Kopitiam kan ada kertas nak amik order kan...dia akan sibuk la amik order, pastu aku akan buat pesanan kt dia...n dia eja...cam semalam aku suh dia eja telur...tau dia eja camne? 'tello'...aku ckp salah tu...eja dia T.E.L.U.R....tp dia pertikai ngan aku psl bunyi L.U.R tu x sama cam kita pronounce....gelak jer aku tgk...

pastu dia kan suke lukis...so aku suh dia lukis gambar ktorang satu family..cani hasilnya...


Dari kiri : Dhia (tgh pegang belon), Haziq (rambut pacak katanya), Abah (rambut petak sbb rambut abah cam askar), Mama pakai tudung..err...tp tak jadi sgt..mama ada seluar ok...yang lain sume lidi..ko mampu?

Pastu aku suh dia eja satu2...yang part mama tu sbb tak muat space terus kona baring kt atas...dia pun Z terbalik..hhehehehe...aku rasa tiuttt tangat....perkembangan Haziq kt skolah, dia kata now dia minat BM juga selain Maths and Science.  Maybe sbb dia dah boleh baca sket....kadang tu suratkhabar dibacanya....klu ada tulisan kt Tshirt ke, papan tanda ke habis di baca....sarikata TV pun boleh dah tangkap 1-2 perkataan pertama tu...

Bab Math aku tak risau sangat sbb dia mmg boleh buat, hihihi...(bukan puji anak sendiri, tp dia mmg minat matematik....slow n steady jer...)...aku tgk dia ni jenis tenang jer...bila dia buat Math, aku x campur.  Aku suh buat sume dulu, br aku check and Alhamdulillah...betul!

Science aku worry sket sbb B.I dia agak slow.  Tp lately ni dua beradik ni suke nak spikang kt umah.  Dhia tu ada la jugak word2 kt skolah cam 'Faster' / 'Louder' etc dia sebut...Haziq br skang nak try2 spikang kt umah...Yang kelaka dia nak bodek Epoi suh beli Astro First citer Seefood (pdhal dah tgk pun)....tp dia wat umpan konon Opahnya nak tengok..boleh?? since pujuk in BM x berjaya, dia cuba la spikang....camni dialog dia...

Haziq : Abah, opah dalam BI apa?

Abah : Grandma...

Haziq : Haa..abah! Grandma is television seefood!

Gelak besar Epoi dengar..hahhaah..sabar je la anak aku....hhahahhaha....harap2 pasni dia punye BI will be getting better.  But selain dari tu, I'm happy with his performance.  Esp. Maths...

Dhia plak pun sibuk gak skang...time abang nak wat keja skolah, dia pun sama...pastu siap ckp kt aku...

Dhia : Ma, Dhia dah rajin skang, dah tak malas dah....

Mama : Iye?? baguslah...(dlm ati nak gelak sbb Pengetua dia penah kurung Dhia kt dalam ofis dia sbb Dhia suke merayau time kelas jalan...)..

Dhia kan minah sardin...meh layan latest pic depa sedas..time ari sukan ari tu...




 Haziq n his best friend Adam..




Tu sajer..daaa...

No comments: