Monday, August 23, 2010

Kisah Si Penjual Tebu di Bulan Ramadhan (cam tajuk Sinetron plak)

Tadi petang, balik amik anak, nampak ada orng jual air tebu depan masjid area Desa Petaling..selalu tak penah nampak ada kat situ, so kami pun decide beli air tebu kat situ sbb org pun tak crowded.  Nampak tokeynya tgh duk ikat air tebu.

Ada 3 orang kat situ, once keta ktoarng stop, diorang senyum usha dari jauh, mungkin dalam hati, wahh...ni customer nih.....aku duk perati jer dari mula laki aku turun keta smpi siap beli, nampak berseri2 muka orang jual air tebu tu, tgk2 laki aku beli sebungkus jer, rega RM3, banyakk...tp bila tgk muka diorang yg cam happy sgt bila laki aku beli tu, aku terasa mcm betapa betapa dengan pembelian air tebu yang harga tak seberapa tu mampu menggembirakan dorang smpi camtu skali....Mungkin tu nikmat meniaga kot...aku tanyer laki aku, bang, kita first customer ker? nmpk suka semacam dorang...xkan la kot sbb masa tu dah jam 6.40..

Tapi di sebalik semua tu, buat aku rasa insaf, mungkin bagi aku RM3 nilai tak seberapa, tapi bagi orang lain, betapa besarnya nilai RM3 itu, Subhanallah..Allah Maha Kaya...aku bersyukur dengan rezekimu Ya Allah...

No comments: