Friday, April 30, 2010

Konsep redha...

Dah lama tak update blog (cam le ada orang baca blog ahkak ni)...kaedah, takpe la..nama pun diary of mama mazkan...kali ni aku nk citer konsep redha..wah...dgr tajuk pun dah ala2 ngeri gituk..ustazah ke aku? kuikuiku...

Sebenornya aku serabut kt tpt keja skang, fikiran ada sikit kacau sket dan aku telah menjadi wanita emo yang sgt emo, dan kerana aku telah menjadi sgt emo, aku menjadi sgt sakit hati dan telah jatuh sakit (demamm je pun)....aku mmg ada nk marah kt seseorang kt ofis ni yang sgt berkuasa, tp bila dipikirkan, apalah daya aku nk marah dia....at the end of the day, aku tetap timun, digelek sakit, tergolek pun sakit.

Jadi, sementara aku bercuti sakit dua hari tu, aku terfikir, watpelah aku nk marah2, nk sakit ati sorang2, sedangkan orang yang aku marah tu relax jer...jadi, aku cuba let go semua perasaan negatif tu dan Alhamdulillah, aku rasa lega giler....rasa cam ringan jer kepala...patutla org kata, klu nk tido tu kita maafkan semua orang, amalkan dan hati kita akan senang.....betul rupanya....

Lagi satu, aku terbaca blog kawan atas kawan, citer pasal stress tpt kerja, rasa tak dihargai...tp sebenarnya Allah tu Maha Adil sebab mungkin A tak hargai kita, tp B hargai kita, mungkin kt ofis orng x nmpak kita, tp kt rumah kita dikurniakan keluarga yang bahagia, anak2 yang berjaya, dan bila aku fikirkan, eh betullah....hikmah disebaliknya, kadang cpt kadang lmbt tp klu kita wat keja ikhlas, redha..InsyaAllah, Allah Maha Mengetahui dan Maha Adil....segala puji bagiMu Ya Allah....

Morale of the Story : Redhalah dengan ketentuanNya, InsyaAllah ada hikmah di sebaliknya ....n now...i'm relieved....n happy...semoga berkekalan...aminnn....(wahhh...ala2 beriman entry kali ni)

No comments: