Sunday, January 13, 2013

Hati Tak Tenang

Asm. sohabat2...
 
Hari ni datang kerja jiwa tak tenang...malam tadi aku jadi mak tiri kat Dhia...letih betul ngadun si Dhia ni...
 
Aku bukan kategori cpt naik tangan kat anak...mulut bising mmg tahap dewa la...tp..sekali aku naik tangan...mmg haru la...
 
Ari tu dengan dia panjat almari baju smpi jatuh2 papan lapik almari (almari baru sampai, baju pun x dan isi...)...tu kejadian masa dalam pantang.  Belum lagi dia curik2 pegang adik dia masa aku kt dapur...she's just 5 years old and nak pgg Alesya mcm dia dah besar..I know...peel budak..curious..tp kadang2 bila kita penat, emosi tak stabil...aku xleh terima...
 
Baru ni dah la dia gunting kertas sehalus mungkin, buat plak atas carpet yang susah klu nak sapu..kt bawah meja makan plak tu...tu aku dah pesan, jgn gunting camtu lain kali.  Tak pukul pun...
 
Semalam aku suh dia letak ubat gigi kt bilik air, ubat gigi tu still dalam kotak.  Tp dia kreatif, dia leh gunting kotak ubat gigi tu halus2 n letak jer habuk n gunting semua tu kt tpt dia gunting tu....mmg semak la mata aku..kebetulan aku plak nak buat susu tidokan Alesya kul 10 mlm yang agak liat nak tido malam tadi, mmg kena la Dhia ngan aku malam tadi.
 
Tp lps tu, mula la nyesal, nangis pun ye, bila tgk muka anak time tido...she used to be very close to me...masa Alesya takde. Tido pun dari baby ngan aku..smpi la aku bsalin Alesya..kadang2 aku sedih bila aku treat dia camtu...klu ikut personaliti dia ikut tarikh kelahiran bulan Islaml, mmg betul.

Dia ni jenis susah nak jaga sikit, cpt angkat tangan n parents mmg problem nak jaga dia..but on top of that, dia cpt pick up. 
 
Apapun, I just want you to know Dhia, that Mama will alwiz luv you...like before.  Maybe I'm getting tired lately..to adjust my schedule with three kids and yet working...I love you so much..like before and I'll love you more and more everyday day....hugs n kisses...Mama..
 

 
p/s: nape xleh upload from PC anymore yer..ada pun from this blog la, fon la, picasa la..mind sharing kawan2? Pic mak byk dlm PC...isk..isk...
 
 




6 comments:

Angah said...

alahai sian kat Dhia
sabor je la Maz, budak tengah nak membesor gitu le...

tiHa79 said...

tu latest gambo ke che maz? pas pantang ke or masa mengandung...tembam seyyy...hihih..tp dhia n ko mmg sebijik lah! photostat..cumenya dhia version kanak2 riang...ko version...err...pk sendiri...hahahahhahaha...!!!

Mazni said...

Kak Ina..tulah...

Tiha: bukanlah..gambo lama ..tu pun pic dhia umo 3 tahun...tp tembam mmg tembam la nyah...takde la dagu tirus versi muda nunnnn...aku xleh upload latest pic sejak sync ngan google++ ni..aku try blog kot Note II Epoi..terus jadi miong...

Ms Pearl said...

aku kalau nak cerita soal baran ni memang la kawan kawan lama lagi kenal heheheheheheh

aku awal awal dah warn marissa balqis. mommy paling tak suka marah paling tak suka pukul anak. so jangan push the button. apa mommy cakap dengar dan buat.

p/s: last sekali anak aku kata aku GARANG! so can't change me heheheheheh walaupun cakap lembut lembut getaran garang tu still ada huuhuhuhuhu

Mazni said...

Eh aku mmg garang nyah..tgk la aku ajar ko buat Account camne kannn..hahahha...tp still...si Dhia tu tak makan saman. Ko tau masa aku jg Alesya kat wad dia kata apa? "best gak mama takde". Aku tanya nape? "sbb takde orang marah Dhia"...boleh?????

Ms Pearl said...

hahahahhhahah dhia! memang taiko!!!!!!!!!!!!!

takpe dia brave girl! dia mampu berdikari tu. nasib baik maz. bayangkan kalau dia jenis manja sangat sangat susah juga kau nak bekesah dengan alesya....